מבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון ללוחמים בגבול הצפון: ״תמתינו, אנחנו נעשה״

מבין את כמות הנזק, אך בצד השני הנזק ומספר המחבלים שחוסלו הם בסדרי גודל אחרים לגמרי״*

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שישי) הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה של הפיקוד. שר הביטחון גלנט עמד על המאמצים המודיעיניים לסיכול מפקדי חיזבאללה בדרום לבנון, והדגיש את הצורך בפגיעה מתמשכת בפעילים המשגרים טילים וכטב״מים לעבר ישראל.

בהמשך, שר הביטחון גלנט סייר בקריית שמונה וביישובי האזור, ונפגש עם ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון בני בן-מובחר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן, השר גלנט נפגש עם לוחמי תותחנים במילואים שפועלים בגזרת הצפון. שר הביטחון שמע על פעילותם, הביע את הערכתו בפני הלוחמים והלוחמות והדגיש את הצורך בשימור המוכנות והכוננות הגבוהה לכל אפשרות שעלולה להתפתח.

שר הביטחון גלנט אמר ללוחמים והלוחמות: ״אני זוכר את השיחות שלי לפני הכניסה ללחימה ברצועת עזה, אלה היו שלושה שבועות. אנשים הסבירו לי באותות ובמופתים, חלק מהם אנשים מאוד ותיקים ומנוסים, שאמרו שאנחנו לא נעשה שום דבר, אמרתי להם: תמתינו, אנחנו נעשה״.

״אני מציע לשמור את האמון. אני מבין את הלחצים, באתי לכאן לגזרה קודם כל בשביל לראות מקרוב את המציאות שאתם נמצאים בה ואני מבין לחלוטין את היקף הנזקים. הגעתי מהפיקוד אחרי שעשיתי הערכת מצב. אין ספק שיש פגיעה, מצד שני – אני יודע היטב מה קורה בצד השני, מדובר בסדרי גודל אחרים לגמרי, חלקים ניכרים מדרום לבנון ספגו פגיעות קשות מאוד, יש אלפי בתים שנפגעו, מאות שנהרסו וכל אחד כזה זה לא סתם בית, זה בית שהיו בו מחבלים שנפגעו״. הוסיף

עוד אמר כי ״הבוקר נפגעו מחבלים, בתחילת השבוע חיסלנו את אחד המפקדים הבכירים של חיזבאללה בגזרה המערבית ואני אומר לכם: אני לא בא לכאן סתם, חייבים להיערך ולקחת בחשבון שהכל יכול לקרות. אנחנו נגיע למצב שאנחנו מחזירים את התושבים שלנו בביטחון, אנחנו רוצים למצות כל סיכוי לעשות את זה בהסכמה, כי אנחנו יודעים שלמלחמה יש מחירים ואנחנו מעדיפים להימנע מזה״

״אבל אתם צריכים לקחת בחשבון שהדבר הזה יכול לקרות ולהיערך לזה ומה שאתה נערך אליו ולוקח שבוע ושבועיים ובסוף אתה הולך הביתה ולוקח עוד חודש, פתאום בוקר בהיר אחד אומרים לך פעל, כי זה לא דברים שתלויים במה קורה ברמה הטקטית, ואם אנחנו נגיע למסקנה הזאת – אנחנו נפעל, פשוט כי אנחנו צריכים לדאוג לאזרחים שלנו״. הוסיף.

״אני מבין לחלוטין את הקושי, אני אומר לכם: אני רואה מה קורה בצד השני, שם המצב הרבה יותר קשה, זה נכון כי אנחנו דמוקרטיה ואצלם אף אחד אסור לו לדבר ומי שמדבר מורידים לו את הראש, זה המצב". אמר גלנט לסיום.

יואב גלנט - שר הביטחון - צפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט - שר הביטחון - צפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט - שר הביטחון - צפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט - שר הביטחון - צפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט - שר הביטחון - צפון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: שחר יורמן
צילום: שחר יורמן

2 תגובות

  1. אם נמתין למחדל גלנט לא נתקדם לכלום ושום דבר!
    הכל דיבורים!
    מזל שיש מפקדי חטיבות וגדודים ומפקד אוגדה כמו דדו בר כליפא!
    למרות ואף עלפי רמטכ״ל כושל ושר בטחון מחדליסט!

Back to top button