חדשות הארץמבזקים

למעלה מ-100,000 ישראלים: "יש לשוב למשא ומתן עוד היום"

למעלה מ-100,000 ישראלים הצטרפו הערב (שבת) למשפחות החטופים, ולשגרירים ממדינות העולם, בכיכר החטופים בקריאה אחת: "יש לשוב למשא ומתן עוד היום, ולקדם עסקה שתחזיר את כולם!"
בעצרת השתתפו שגרירי מדינות, נציגי משפחות חטופים בעלי אזרחות זרה, וביחד קראו לעולם כולו כי החובה להחזיר את 128 החטופים היא על כלל האנושות.

ניקולאוס לוטרוטי, שגריר אוסטריה בישראל דיבר באירוע: ״הממשלה האוסטרית עושה כל שביכולתה, גם באמצעות קשריה הבינלאומיים עם כל הגורמים הרלוונטים, במטרה לתמוך במאמצים להחזיר את החטופים הביתה! זהו פשע בזוי המתרחש על בסיס יומי, מעל ל-220 יום וחייב להסתיים! אנו דורשים להחזיר, מיד וללא תנאים, את כל החטופים. זה עניין הומניטרי דחוף!״

שגריר אוסטריה - עצרת
צילום: אדר איל

גם שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל נאם :״העולם צריך לקבל תזכורת לכך שהפשע הנתעב של השבעה באוקטובר בוצע כנגד היקרים לכם – ומתבצע בכל יום מאז. אלו שחיים במנהרות החמאס, בתנאים פיזיים ומנטאליים שאנו לא יכולים אפילו לתאר ואלו שכבר נהרגו – שגופותיהם מוחזקות וכך נגרם עינוי נוסף למשפחותיהם המתאבלות. זו הסיבה שבגללה אנחנו עדיין חייבים להיות כאן: בגלל שחמאס מסרב לשחרר אותם, למרות שניתן היה לסיים במהירות את המלחמה והסבל של תושבי עזה. אך העם שלהם אינו חשוב לחמאס ומעולם לא היה חשוב. אנחנו חייבים לספר לכולם שאין דבר חשוב יותר מאשר להחזיר את החטופים הביתה. זאת צריכה להיות המטרה העליונה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שגריר גרמניה - עצרת
צילום: אדר איל

סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל העביר מסר משר החוץ הבריטי:״היום אנו מחדשים את קריאתנו לשחרור כל החטופים שנלקחו כאשר החמאס ביצע את המתקפה הקטלנית ביותר על העם היהודי מאז השואה.
המסר שלנו ברור: על חמאס לשחרר את כל החטופים לאלתר. בריטניה אמרה כי הדרך המהירה ביותר לסיים את הסכסוך, ולהביא את החטופים הביתה, היא להבטיח עסקה שמוציאה את החטופים ומאפשרת הפסקה בלחימה בעזה. הפסקה זו חייבת להפוך להפסקת אש בת קיימא, קבועה, ועם תוכנית חדשה בעזה כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב״.

שגריר בריטניה - עצרת
צילום: פאולינה פטימר

ג'ק לו, שגריר ארה"ב בישראל:
״כשגריר ארצות הברית בישראל, אני עומד כאן איתכם כדי לחזק מחדש את מחויבותה של ארצות הברית שלא נפסיק לעבוד מדי יום כדי להביא את החטופים הביתה. לבני המשפחות של החטופים אני אומר: אנחנו שומעים אתכם. אנחנו עומדים לצידכם. לא נפסיק לפעול עד שתתאחדו עם יקיריכם. ארצות הברית ממשיכה לדחוף קדימה במאמצי התיווך כדי להביא את החטופים הביתה. חמאס חייב לשחרר את החטופים כדי שהמשבר הזה יוכל להסתיים, שנוכל למקד את מאמצינו בהבאת שלום ויציבות לאזור״.

שגריר ארה"ב - עצרת
צילום: פאולינה פטימר

איילה יהלומי, אחותו של החטוף הישראלי-צרפתי אוהד יהלומי: ״אני תוהה, איך עולם שלם לא רואה בבירור מה קרה לנו ומה סדר האירועים?
איך מנהיגי העולם לא מפעילים את כל הכוח שבידם כדי שאזרחים תמימים ישובו לביתם?
אני קוראת למנהיגי העולם להפעיל את כל מנופי הלחץ שבידם, לעמוד לצידה של הנהגת מדינת ישראל במלחמתה להשיב את כל החטופים לביתם, את החיים לשיקום ואת החללים לקבורה!
אוהד הוא חברי הטוב ביותר והוא חסר לי כל יום. הגעגוע הוא הרגש הכי קשה בסיטואציה המופרעת הזו.״

איילה יהלומי
צילום: פאולינה פטימר

איציק הורן, אביהם של החטופים הישראלים בעלי אזרחות ארגנטינה, יאיר ואיתן הורן: ״אני וכל משפחתי עלינו למדינת היהודים לפני יותר מ20 שנה מארגנטינה, אחרי שעברנו דיקטטורה צבאית נוראית ושני פיגועים: הפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה והפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה שממנו ניצלתי. קשה לי להאמין שאחרי שבחרנו לעלות לארץ הזאת, היום אני צריך לעמוד על הבמה הזאת ולדרוש מראש הממשלה שלי שהוא ידאג לשחרור שני בניי, ילדי משבי ארגון הטרור חמאס״.

יבגניה קוזלוב, אמו של החטוף בעל אזרחות רוסית, אנדריי קוזלוב: ״באוקטובר 2023 באתי לישראל, ומאז אני עושה כל שאני יכולה כדי להציל את אנדריי. עכשיו אני גרה בחדר שלו, בין הדברים של אנדריי. אנדריי הוא האהבה שלי, האושר שלי, הגאווה שלי, התמיכה שלי. ואני לא עוצרת, אני לא אתן לאכול ולישון בשקט לאנשים שמקבלים החלטות. אני נלחמת, אני דורשת שיחזרו החטופים. המלחמה הרסה את חמאס, אבל המלחמה לא שחררה את החטופים. הבן שלי חטוף בעזה כבר7 חודשים! אפשר לשחרר את החטופים רק בחתימת ההסכם. ואני דורשת לחתום על ההסכם מיד!״

רייצ'ל גולדברג-פולין, אמו של החטוף בעל אזרחות אמריקאית, הירש גולדברג פולין: ״אני רוצה להודות לשגרירים של אוסטריה, גרמניה, ארצות הברית ובריטניה, שלא רק עומדים לצד האזרחים שלהם, אלא גם עומדים לצד אזרחים אחרים בעולם, שעדיין חטופים בעזה לאחר 225 ימים.
יהודים מתפללים 3 פעמים ביום. ויש תפילה שאנחנו אומרים בכל פעם, המבקשת במיוחד שלום.
אבל קודם, על המתפלל לקחת 3 צעדים לאחור ולשאול: ״האם אני מוכן לעשות את העבודה שתידרש כדי ליצור את השלום שאני מבקש?"

יעל אלכסנדר, אמו של החטוף בעל אזרחות אמריקאית, עידן אלכסנדר: ״גיליתי אחרי ה-7.10, שהמדינה שינתה את פניה, גיליתי שהפוליטיקה הפנימית שלה גוברת על הערכים הבסיסיים שלה ומשנה את סדר העדיפויות שלה. גיליתי לצערי שאין כרגע מנהיגות מייצגת אמיצה וחזקה שיודעת להכריע ולקבל החלטות קשות.
‏‎למה אתם לא מקשיבים? אי החזרת החטופים ימוטט את ישראל! את העם שלנו! זה לא ימוטט את חמאס!
‏‎עידני שלי הוא לא קלף פוליטי. הוא הבן שלי ושל כולכם. המדינה הזו צריכה אמא. בלי אגו ומשחקי כבוד שתחמול תשמור תגן ותקשיב לאזרחיה״.

את העצרת הנחה אילון לוי, דובר לשעבר של מערך ההסברה הלאומי, לקחו חלק לולה מארש, נטע ברזילי, נגה ארז, עדן גולן ומונטאנה טאקר אשר ביצעו שירים והשתתפו לקריאת המשפחות לעסקה.

אילון לוי - עצרת
צילום: פאולינה פטימר
דני מירן
צילום: פאולינה פטימר
נגה ארז - עצרת
צילום: פאולינה פטימר
עדן גולן - עצרת
צילום: עדן וולך
לולה מארש - עצרת
צילום: אדר איל

Back to top button