מבזקיםצבא וביטחון

800,000 עזתים התפנו מתחילת המבצע: עדכונים מהלחימה ברפיח

צה"ל איתר בצידה העזתי של רפיח, מספר מנהרות הברחה שחוצות לתוך שטח מצרים. בנוסף, נחשפו מנהרות ששימשו את חמאס במהלך פעולת הטרור ב- 7 באוקטובר. ייתכן שחלק מהמנהרות שימשו להעברת אזרחים חטופים. עד כה, צה"ל השמיד מספר מנהרות באזור וממשיך לפעול להשמדת מנהרות נוספות. עם זאת, הכוחות טרם הגיעו למרחבים התת-קרקעיים המשמעותיים ברפיח המשמשים את פיקוד חמאס.

על פי הערכות צה"ל, כ-800,000 פלסטינים כבר התפנו מאזור הפעולה הנוכחי של צה"ל ברפיח (האזורים המזרחיים). קצב הפינוי היה גבוה יותר מהתחזיות הפסימיות של ארה"ב, שצפו כי יידרשו חודשים לפינוי האוכלוסייה תוך אבדות קשות. האזור בו צה"ל פועל ונלחם ברפיח כעת, מפונה כמעט לחלוטין מתושביו.

מערכת הביטחון הישראלית תציג היום ליועץ לביטחון לאומי סאליבן את היקף הפינוי הנרחב: כ-150,000 פלסטינים עברו לחאן יונס, כ-350,000 לאזור ההומניטרי המורחב במוואסי ודיר אלבלח, ומאות אלפים נוספים התפנו למערב רפיח – שם צה"ל אינו פועל כעת. בישראל מקווים שהצגת הנתונים לסאליבן תאפשר את הסכמת ארה"ב להמשך הרחבת הפעילות ברפיח מעבר למה שמתבצע כרגע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רפיח
שימוש לפי סעיף27א׳
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button