איראןמבזקים

כל הפרטים הידועים עד כה על התרסקות המסוק שבו היה נשיא איראן

מסוק שנשא את נשיא איראן, אבראהים ראיסי ושר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נעלם היום (ראשון) באזור הכללי "יער דיזמר" שבין ורצגאן לג'ולפה במחוז מזרח אזרבייג'ן וכוחות גדולים במדינה מחפשים אחריו. המסוק לא נמצא על המכ"ם כבר מעל שעה ובתחילה הרשויות באיראן הכחישו את מעורבות המסוק בתאונה, אך ככל שחלף הזמן ולא נוצר קשר עם המסוק והבכירים שעליו, החלו להתפרסם דיווחים רשמיים בכלי התקשורת באיראן ובעולם.

דיווחים ראשונים המצביעים על התרסקות המסוק הגיעו מתושבים מקומיים שסיפרו על רעשים חריגים באזור הררי בקרבת העיר ורצגאן. בתחילה הוכחשו הדיווחים על נפילת המסוק, אך לאחר מכן הם אושרו כאמור על ידי גורמים רשמיים.

בשלב זה, אין מידע מדויק לגבי מיקום המסוק שנפל ונסיבות נפילתו. המסוק נשא כאמור את הנשיא האיראני ראיסי וצוות מלווים רשמי, שכלל דמויות בכירות כמו מושל מזרח אזרבייג'ן האייתוללה אל-חשים, אימאם ג'ומה מתבריז, מאליק רחמתי, מושל מזרח אזרבייג'ן ושר החוץ אמיר עבדאללהיאן. בנוסף, ידוע כי כמה ממלווי הנשיא הצליחו ליצור קשר קצר עם הרשויות לאחר התרסקות, וממקורות לא רשמיים נמסר כי נשמעו במהלך השיחה קולות של אמבולנס וצרחות ברקע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
 נשיא איראן, אבראהים ראיסי במסוק
צילום: האתר הרשמי של נשיא הרפובליקה האסלאמית של איראן

על פי דיווחים מוקדמים, יש חשש כי חלק ממלווי הנשיא נפצעו בתאונה, אך אין מידע רשמי לגבי מצבם. במקביל, נמסר כי שרי האנרגיה והתשתיות שהיו במסוקים אחרים בשיירה הגיעו ליעדם בשלום.

מייד לאחר קבלת הדיווחים הראשונים, כוחות הצלה וחילוץ של הסהר האדום וכוחות צבאיים ומשטרתיים החלו במבצע חיפושים נרחב אחר המסוק הנעדר. עם זאת, לפי נציג תבריז אחמד עלירזה ביגי, עקב ערפל כבד שפקד את האזור, טרם אותרה זירת התאונה וגורל המסוק והנוסעים בו נותר לא ידוע.

עדיין לא התקבלה הודעה רשמית ממשרד ראש הממשלה או גורמים ממשלתיים אחרים בנוגע לפרטי האירוע. עם זאת, בטהראן ישנה תקווה כי התאונה תסתיים ללא אבדות בנפש, לאחר שאחד ממלווי הנשיא הצליח כאמור ליצור קשר קצר לאחר התרסקות המסוק.

שר הפנים האיראני, אחמד וחידי, אמר לכלי התקשורת באיראן כי "לאחר פתיחת סכר חודאפרין וסכר קאיז קאלה סי, הנשיא חזר עם כמה מסוקים, אחד המסוקים נאלץ לבצע נחיתה קשה עקב ערפל. יחידות חילוץ שונות נעות לכיוון השטח, אך בשל הערפל ומזג האוויר הגרוע, ייתכן שיידרש זמן להגיע לאזור".

עוד ציין שר הפנים האיראני: "יצרנו קשר עם הכוחות בשטח, אך בהתחשב בעובדה שמדובר בשטח מסובך וקשה, אנו מקווים שצוותי החילוץ יגיעו למקום התאונה מוקדם יותר וימסרו לנו מידע נוסף."

סגן המנהל האזרחי של מחוז מזרח אזרבייג'ן אמר על פרטי התרסקות המסוק כי מתוך שלושת המסוקים, מסוק אחד התרסק ליד ורצגאן. "עדיין לא הגעתי לזירת התאונה ואיני יודע את פרטי האירוע. היו שלושה מסוקים, שניים מהם נחתו בשלום ואחד מהם נפל". ציין.

הוא הדגיש כי הוא עדיין בדרכו למקום התאונה והוסיף, "מכיוון שטרם הגעתי למקום התאונה, איני יודע את מספר ופרטי הפצועים האפשריים ואת הסיבה המדויקת וממדי התאונה."

 נשיא איראן, אבראהים ראיסי במסוק
צילום: האתר הרשמי של נשיא הרפובליקה האסלאמית של איראן

חבר הפרלמנט האיראני מטעם העיר תבריז, מוחמד רזא מיר טאג', אמר כי המסוק של נשיא הרפובליקה, איברהים ראיסי, לא נמצא וציין כי השלטונות וכוחות הצבא משתמשים ברחפנים על מנת לאתר את המקום התאונה.

מיר טאג' אמר לאתר החדשות האיראני "ארם ניוז" בטלפון כי "המסוק שהוביל את הנשיא איברהים ראיסי ומספר גורמים רשמיים לא נמצא לאחר שהתרסק, ואין מידע על מצבו הבריאותי של איברהים ראיסי".

הוא הוסיף כי "משמרות המהפכה, הצבא והסהר האדום גייסו את כל מאמציהם להגיע למקום התאונה והשתמשו ברחפנים".

הוא ציין כי "מידע ראשוני מצביע על כך שהמסוק התרסק ביערות המקיפים את העיר ורצגן שבמחוז מזרח אזרבייג'ן, שנמצא במרחק 106 קילומטרים מתבריז". חבר הפרלמנט האיראני הדגיש כי "טרם נוצר עד כה קשר עם האנשים שהיו על המסוק".

תיעוד מהאזור בו התרסק מסוק הנשיא האיראני

3 תגובות

Back to top button