מבזקיםמשפטי/פלילי

עוצמה יהודית מקדמת הצעת חוק "להגנה על הציבור מפני אירגוני פשיעה"

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לפני זמן קצר (ראשון) את הצעת "חוק הגנה על הציבור מפני אירגוני פשיעה", שהגישו יו״ר הועדה לביטחון לאומי, צביקה פוגל מסיעת עוצמה יהודית. החוק מבקש להעניק לבית המשפט המחוזי את הסמכות להוצאת צווי הגבלה שיפוטיים, בהתבסס על הערכת מסוכנות מודיעינית אשר נערכה על ידי המשטרה.

בהצעת החוק נכתב כי, ״בשנים האחרונות משטרת ישראל מתמודדת עם עליה משמעותית בפעילות הפשיעה המאורגנת בישראל, בדגש על החברה הערבית, המהווה סכנה ממשית לשלום הציבור וביטחונו ואף עולה בחיי אדם. בחינת סוגיה זו מול גורמי המשטרה העלתה קשיים של המשטרה להתמודדות עם תופעות אלה, באמצעות הכלים הקיימים בידי המשטרה כיום, לפי הדין הפלילי בישראל, וכי קיים צורך חיוני ומידי בגיבוש כלים אפקטיביים נוספים שיועמדו לרשותה לטיפול בפשיעה החמורה זו, ולעצירת הפגיעה בחיי אדם על ידי ארגוני הפשיעה או הפועלים מטעמם״. ״משכך״, נכתב, ״מוצע לקבוע כהוראת שעה למשך כשנתיים, כי תינתן סמכות לבית המשפט המחוזי להוצאת צווי הגבלה שיפוטיים, בהתבסס על הערכת מסוכנות מודיעינית (ראיות מנהליות), אשר נערכה על ידי משטרת ישראל, ביחס לאנשים מסוימים, שתובא בפניו לאחר אישור המפקח הכללי של משטרת ישראל או קצין משטרה בכיר שהוסמך לכך על ידי המפקח הכללי של המשטרה״.

עוד צוין בהצעת החוק כי, ״בהקשר זה, צווי ההגבלה השיפוטיים שמבוקש להסמיך את בית המשפט בהם בהצעת החוק, מבוססים ברובם הגדול על צווים דומים הקיימים כבר כיום בחוקים האמורים לעיל. לדוגמא, מגבלה על כניסה למקום או נוכחות באזור מסוימים, מגבלה על מקום מגורים או עבודה ועוד״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר אמר: ״משטרת ישראל פועלת ללא הרף נגד אירגוני הפשיעה, הצעת החוק הזו של ח״כ צביקה פוגל תיתן מענה נוסף למשטרה במלחמה עם אירגוני הפשיעה, אני סמוך ובטוח כי כלל חברי הכנסת, מימין ושמאל יתמכו בהצעת החוק החשובה״.
ח״כ צביקה פוגל הוסיף: ״כשתתקבל הצעת החוק אירגוני הפשיעה יחפשו מקום לברוח אליו״.

הוועדה לביטחון לאומי - צביקה פוגל
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button