חדשות הארץמבזקים

״עיוורון מוסרי״, ״מופע של שנאת יהודים״ – התגובות להצהרת התובע בהאג

במערכת הפוליטית מגיבים בזעזוע וכעס על החלטת התובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג להוצאת צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט. הנה כמה מן התגובות להצהרת התובע בהאג.

השר בני גנץ אמר כי "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר", אמר גנץ, "לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי, ויש לה מערכת משפט עצמאית וחזקה".

עוד הוסיף: "‏הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם – היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה וביכולתה להגן על אזרחיה. ‏קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעתו להחלטה ואמר כי מדובר ב"אסון מדיני וערכי. לא יכול להיות שמוציאים צווי מעצר אחרי שטבחו בנו ב-7 באוקטובר. זה בלתי נסלח. לא נעבור על זה בשתיקה". לפיד תקף בנוסף את נתניהו על רקע ההחלטה, ואמר כי "זה כישלון מדיני נורא. יצאנו למלחמה כשכל העולם איתנו וזה הולך להיות כישלון מדיני מהסוג החמור ביותר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי היתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: אמר כי ״כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה״מוסר״ גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר.״

״צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרש"פ שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם.״ הוסיף.

״אני מבקש לחזק את ידיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון. צווי המעצר שלהם הם צווי המעצר של כולנו. ישראל תמשיך להגן על עצמה ולמגר את אויביה וההיסטוריה תשפוט את מי שהתייצב לצד הנאצים של חמאס ונגד האור והטוב של מדינת ישראל.״ אמר לסיום.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: ‏אני קורא לכל מנהגי המדינה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לגנות את ההחלטה השערורייתית של התובע בהאג. ‏זו החלטה בלתי מתקבלת על הדעת נגד מדינת ישראל והיא נועדה לפגוע במאמצי המלחמה למען ביטחון ילדנו. זה הזמן להתאחד ולפעול יחד, אין לנו מדינה אחרת.

שר האנרגיה וחבר הקבינט אלי כהן: בקשת התובע בהאג היא צביעות אנטישמית, והיא מעניקה רוח גבית לטרור. חמאס הוא ארגון טרור רצחני (הוכר כך על ידי מדינות רבות), השואף להשמיד את מדינת ישראל. מחבליו אנסו נשים, רצחו קשישים וחטפו תינוקות. ישראל היא מדינה דמוקרטית המבקשת להגן על עצמה, כפי שכל מדינה הייתה עושה. נמשיך להילחם עד לחיסול החמאס והשבת החטופים.

חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד בתגובה להחלטת בית הדין בהאג: ״הצביעות של התובע הכללי בבית הדין בהאג ביצירת סימטריה בהוצאת צווי המעצר ליחיא סינוואר, נתניהו וגלנט היא בושה. העובדה שמשווים מדינה שפועלת בהתאם לדיני הלחימה תוך כדי סיכון לוחמים למפלצות שהגיעו לבצע טבח, אונס וחטיפת אזרחים היא שערוריה מוסרית ומשפטית.״

חבר הכנסת בועז ביסמוט אמר כי "דמיינו לכם שלפני 80 שנה, היו מוציאים צווי מעצר נגד רוזוולט, צ'רצ'יל וסטלין, על שניצחו את הנאצים במלחמת העולם השנייה. זה מה שהתובע הראשי בהאג עשה היום עם צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט. לא יאומן"

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי אמר כי צווי המעצר השערורייתיים שמבקש התובע בהאג להוציא כנגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, והכללתם בשורה אחת עם גדולי מרצחי מחמאס, הם מופע בזוי של פשיטת רגל מוסרית, צביעות ואנטישמיות. מדינת ישראל מנהלת מלחמה קשה נגד טרוריסטים שפלים ועושה זאת בהקפדה יתרה על החוק הבינלאומי וסיוע הומניטרי כפי שאף צבא לא עשה לפניה. ״האישומים״ המופרכים והמנותקים מהמציאות הם חרפה לבית הדין בהאג והם לא ירפו את ישראל להמשיך במלחמה הצודקת להגן על חיי אזרחיה.

קארים חאן, בית הדין הפלילי בהאג

2 תגובות

  1. צריך לבדוק כמה מיליוני יורו ודולרים הופקדו בחשבונותיו של התובע הליצן ואיזו מדינה הפקידה לו! 🤔

Back to top button