חדשות הארץמבזקים

הנשיא הרצוג: "שמעתי שמונחת לפנינו אופציה לנורמליזציה עם סעודיה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה: ״לפני יומיים נפגשתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב – ג'ייק סאליבן, ושמעתי ממנו את מה שנמסר רשמית אתמול – שמונחת לפנינו אופציה לנורמליזציה עם סעודיה – זהו מהלך שיכול להביא שינוי עצום – "גיים צ'יינגר" היסטורי שמהווה ניצחון על אימפריית הרשע. "

עוד אמר הנשיא: "אני מאוד מקווה שהאפשרות הזאת נבחנת ברצינות, שהרי אימפריית הרשע ביקשה ב-7 באוקטובר להחריב את הסיכוי לנורמליזציה. המאבק שלנו בסופו של דבר הוא לא רק מאבק מול החמאס, הוא מאבק גדול ואסטרטגי והיסטורי, בין מעצמתי ועולמי, ועלינו לעשות הכל כדי להשתלב בחזון הגדול של הנורמליזציה. אחד היתרונות היחסיים הכי משמעותיים שלנו שעימם נכנסנו למערכה הוא העובדה שלישראל ולמגזר העסקי שלנו יש קשרים וגשרים עוצמתיים, חובקי עולם. גשרים וקשרים המאוימים בעת הזאת על ידי שונאינו ואויבינו, שמנסים לבודד אותנו כדי לפגוע בנו."

הרצוג הוסיף: "האויב, אימפריית הרשע של איראן ושלוחותיה ומקדמי החרמות למיניהם, מנסים בכל דרך לפגוע בקשרים הללו באמצעות קמפיין בינלאומי אגרסיבי ציני שמתנהל כנגדנו, בין היתר כפי שראינו אתמול בהצהרתו השערורייתית של התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, המשווה את ממשלת ישראל, ממשלה של מדינה דמוקרטית, למנהיגי ארגון טרור רצחני – הצהרה שעל העולם כולו, בוודאי העולם החופשי, לדחות ולגנות בצורה חד משמעית. החזית הזאת היא לכאורה רק משפטית, אבל היא חזית אסטרטגית – יש לה השפעות על כל הגזרות – צבאית, מדינית וכלכלית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הנשיא הרצוג - המכון הישראלי לדמוקרטיה
צילום: עודד קרני

הנשיא המשיך: "לכן, עלינו לבצר ככל שניתן את הבריתות הביטחוניות והכלכליות שיש לישראל בכל העולם, במיוחד עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר ארצות הברית, עם מדינות באיחוד האירופי, מדינות נוספות בעולם וכמובן מדינות הסכמי אברהם; ולנהל מערכה מקיפה, מתואמת, מדויקת וממוקדת להדוף זאת. אני מבקש להיות כאן ברור ולהדגיש: כל מי שגורס שבשל המצב על ישראל להיכנס כעת למצב של "עם לבדד ישכון" – ולהסתגר במבצרה וש״יחרב העולם״ – כמו שאומרים בסלנג, טועה טעות מרה – בוודאי כשזה מגיע לחמצן הכלכלי שהוא כל כך חשוב לנו."

הרצוג סיכם: "למרות הקשיים אנחנו לא מנותקים מהעולם והעולם לא מנותק מאיתנו, להיפך – החזית העולמית והאזורית חשובה לנו והיא כלי מרכזי בביטחון המדינה. למשל ראינו זאת למול עינינו, כולנו, למול הטילים והכתב"מים האיראניים – כיצד פעלה קואליציה אזורית ועולמית ביחד איתנו."

2 תגובות

  1. נשיא של השמאלל לא מדבר מילה על האלימות של המפגינים אתה לא השיא שלי נקודה אני בביסטית גאהההה

Back to top button