מבזקיםמשפטי/פלילי

לראשונה: עורך דין מהסיוע המשפטי מונה לכהן כשופט

עו"ד איתי נעמן, מנהל תחום נפגעות ונפגעי עבירות מין בסיוע המשפטי של משרד המשפטים, מונה לכהן כשופט בית משפט השלום במחוז מרכז, כך הודיעה לאחרונה הוועדה לבחירת שופטים. זו הפעם הראשונה שבה עורך דין משורות הסיוע משפטי מתמנה לכהונת שופט.

עו"ד נעמן החל את דרכו במשרד המשפטים בפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), תחילה כמתמחה ואחר כך כפרקליט במחוז. לאחר מכן, כיהן עו"ד נעמן כממונה וראש צוות ביקורת מערכתית בנציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות.

החל משנת 2017, מכהן עו"ד נעמן כממונה הארצי ומנהל מערך הייצוג והסיוע המשפטי לנפגעות ולנפגעי עבירות מין. המערך פועל משנת 2017, מאז תיקון חוק הסיוע המשפטי שבמסגרתו הוכרה זכותם של נפגעות ונפגעי עבירות מין לקבל סיוע משפטי גם במסגרת ההליכים הפליליים המתנהלים נגד הפוגע ובהליכים נלווים נוספים. עורכי הדין מהמערך מייצגים את הנפגעות והנפגעים, מתווכים להם את ההליך הפלילי המורכב, משמיעים את קולם הייחודי בפני רשויות התביעה ובבית המשפט ומסייעים להם במימוש זכויותיהם. לעתים קרובות, לייצוגו של עורך הדין ולתמיכתו בנפגע העבירה יש תרומה משמעותית לכך שהנפגע מצליח להתגבר על הקשיים הכרוכים בהליך הפלילי, לאזור כוחות ולהעיד בבית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לעבודתו במשרד המשפטים, כיהן עו"ד נעמן בעשר השנים האחרונות כדיין וכאב בית-דין בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב, אשר אמון על אכיפת כללי האתיקה ושמירה על סטנדרטים מקצועיים בקרב עורכי הדין.

עו"ד נוחי פוליטיס, ראש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים: ״הסיוע המשפטי שמח וגאה במינויו לשיפוט של עו״ד איתי נעמן, ממונה ארצי (נפגעי עבירות מין) בהנהלת היחידה. אין ספק כי ניסיונו המקצועי המגוון של עו״ד נעמן וההיכרות הקרובה שלו עם החסמים לנגישות לצדק ולליווי משפטי של אוכלוסיות פגיעות ומוחלשות, יתרמו רבות לכהונתו כשופט״.

עו"ד איתי נעמן
עו"ד איתי נעמן. צילום: משרד המשפטים

Back to top button