טיוליםמבזקים

מרכז מבקרים חדש בשמורת הטבע הנמוכה ביותר בעולם

אירוע השקה חגיגי התקיים אתמול (שני) בשמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה) עם פתיחתו הרשמית של מרכז המבקרים החדש בשמורה. במעמד הטקס נכחו השרה להגנת הסביבה הגברת עידית סילמן, ראש המועצה האזורית מגילות ים המלח אריה כהן ומנכ"לית רשות הטבע והגנים הגברת רעיה שורקי. מרכז המבקרים המציג את סיפורו של בקע ים המלח בעבר, בהווה ובעתיד ומהווה חוויה משלימה המתחברת לביקור בשמורה ומוסיפה עושר של תוכן רלוונטי והיכרות עם מאמצי השמירה על הטבע באזור ים המלח.

צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

המבקרים יחוו מסע אינטראקטיבי בשלושה חללים ייחודיים- חדר אליס, האודיטוריום וחווית הלילה. בחדר אליס יחוו המבקרים את הטבע בדומה לסיפור "אליס בארץ הפלאות" המבקרים יהיו יצורים קטנים בתוך חלל בו מייצגים מוגדלים של הטבע בשמורה. משם יעברו המבקרים לאודיטוריום בו יחוו חוויה ויזואלית-חושית המציגה בעזרת סרט ייחודי את העבר, ההווה והעתיד של ים המלח. הסיפור מוצג דרך עיניהם של החוקרים והמדענים שחקרו את התופעות הייחודיות של ים המלח. החדר השלישי הוא מסע בחוויית הלילה, בה יחושו את ההבדל בין החיים ביום לבין החיים בלילה בעיני בעלי החיים דיירי השמורה. מרכז המבקרים מציג את מצבו של ים המלח והטבע סביבו במטרה להעלות מודעות למצבו של הים. המסלול החוויתי במרכז המבקרים אורך כחצי שעה ויפעל בכל חצי שעה. יש להירשם במרכז השירות למטייל בשמורה.

צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "כל פיתוח ושידרוג של נכסי הטבע והמורשת בישראל הם תמיד מרגשים ועל אחת כמה וכמה באחד מפלאי הטבע של העולם – ים המלח. חנוכת מרכז המבקרים החדש יעצים את חווית הביקור של המטיילים בשמורה.
במרכז המבקרים הושקעה חשיבה ועבודה מרובה שמביאה את סיפורו של ים המלח בצורה חדשה, מעניינת ויצירתית. המבקרים יחוו את שמורת הטבע הייחודית הזו מכל הכיוונים – האדמה, האדם וההיסטוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

ההשקעה במרכז באה כחלק מעבודת רשות הטבע והגנים לשפר את חווית הביקור בשמורות הטבע ולמצוא דרכים ייחודיות ללמוד על הטבע ועל חשיבות השמירה עליו. אני מזמינה את כלל הציבור להגיע וליהנות ממרכז המבקרים החדש. אני בטוחה שגם אלו שמכירים את השמורה יגלו במרכז המבקרים החדש דברים מרתקים ומרגשים."

צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

ראש מועצה אזורית מגילות ים המלח, אריה כהן: "שמורת הטבע עינות צוקים, עין פשחה, היא שמורת הטבע 'שלנו', כל תושב וילד במועצה האזורית מגילות רואה בה בית או חצר אחורית, ומכיר את כל השבילים בה. בלבבות כולנו זוהי 'שמורת הבית'. עין פשחה היא פנינה נדירה המאפשרת הצצה למגוון ולטבע העשיר אותו יש לשמר ולשמור, עבור ילדינו, תושבי מגילות, לחיזוק התיירות הנכנסת באזור צפון ים המלח וכדי לאפשר לתיירות מן הארץ והעולם כולו לחוות את פלא הטבע הייחודי שהוא ים המלח, חרף הקשיים והנסיגה המשמעותית במפלס בשנים האחרונות.

צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

עוד אמרה: "לאורך השנים אנו מקיימים שיתוף פעולה פורה וקשר חזק של המועצה האזורית מגילות עם רשות הטבע והגנים והשותפים למהלכי הפיתוח, אנו מברכים על ההתפתחות בשמורה, נוסיף לסייע ולעודד כל פיתוח המקדם את החקלאות, התיירות ושמירת הטבע במרחב צפון ים המלח."

צילום: מיכל משיח, רשות הטבע והגנים

Back to top button