חדשות חוץמבזקים

ישראל כץ מבקש ממקבילו הצרפתי לתמוך בישראל

במסגרת ביקורו המדיני בצרפת, שר החוץ ישראל כ"ץ נאם הערב (שלישי) באירוע לציון יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל ו-75 שנה ליחסים בין ישראל לצרפת שנערך בפריז, בהשתתפות שר החוץ של צרפת סטפן סז’ורנה. לצידם של השרים השתתפו גם בני משפחותיהם של החטופים תמיר נמרודי, אוהד יהלומי, בני משפחותיהם של הנרצחים ענר שפירא ועידן דור ז"ל, חברי הקהילה היהודית, אנשי ממשל, שגרירים ורבים נוספים.

צילום: דוברות משרד החוץ

בפתח נאומו פנה שר החוץ כ"ץ למקבילו הצרפתי בבקשה נחרצת שממשלת צרפת תתנגד בפומבי להחלטתו של התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון. שה"ח כ"ץ הודה לממשלת צרפת על השתתפותה בהגנה על ישראל מפני המתקפה של איראן ועל הגנתה על הקהילות היהודיות נגד תופעת האנטישמיות מאז מתקפת ה-7.10.

צילום: דוברות משרד החוץ

השר כץ: "אתמול התובע הכללי של בית הדין הפלילי בהאג ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון של מדינת ישראל.מדובר בהחלטה שערורייתית שמהווה מתקפה חזיתית חסרת מעצורים על קורבנות ה-7 באוקטובר. התובע הכללי הפך אמת לשקר, ושקר לאמת. אני קורא לכל מדינות העולם לעמוד לצד ישראל ולצד האמת ולמחות נגד החלטה מעוותת ושקרית זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משרד החוץ

"אני פונה מכאן, לידידי שר החוץ הצרפתי להכריז בקול רם וצלול שהחלטתו של התובע הכללי לא מקובלת עליך ועל ממשלת צרפת – בלי קשר לסמכות בית הדין. הניסיון להשוות בין מדינת ישראל הדמוקרטית, שנלחמת על הגנת תושביה ויש לה מערכת משפט חזקה ועצמאית, לבין ארגון הטרור חמאס שביצע את הפשעים הנוראים ביותר נגד האנושות, כאשר רצח, אנס, חילל גופות ושרף תינוקות רק בגלל שהיו יהודים וחטף למעלה מ-250 אנשים לעזה הוא בושה וחרפה וחייב להידחות על הסף.כך עושות ידידותינו בעולם וכך אני מצפה גם מידידתנו ממשלת צרפת".

צילום: דוברות משרד החוץ

Back to top button