מבזקיםצבא וביטחון

תיעוד חטיפת התצפיתניות: "האלימות המגדרית הייתה שם מהרגע הראשון"

בעקבות פרסום תיעוד חטיפת התצפיתניות בנחל עוז, אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל אמרה: "סרטון חטיפת התצפיתניות מפלח את הלב לרסיסים, ומוכיח שהאלימות המגדרית הייתה שם מהרגע הראשון. כל יום שהן בשבי הוא יום המסכן את ביטחונן הפיזי והנפשי ואנו מצטרפות לקריאת המטה להחזרת החטופים והנעדרים, וקוראות לממשלת ישראל: עשו הכל כדי להחזיר אותן הביתה, ועכשיו".

פוליטיקאים רבים הגיבו לפרסום הסרטון, בהם יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שכתב: ״כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז הבטן התהפכה, והמחשבות עליהן לא מרפות ולא ירפו עד שישובו הן, וישובו הבנות והבנים כולם.
‏אבל האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים – היא ליצור מציאות אחרת גם כשמדובר בהחלטות קשות. ‏וזו אחריותנו.״

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, לשעבר יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, כתב: "סרטון החיילות החטופות שראינו זה עתה ממחיש את הרוע האנושי הגדול ביותר בעידן המודרני. האימה הניבטת מעיניהן של התצפיתניות במשך שלוש דקות הסרטון אינה ניתנת לתיאור. אני קורא לכל ארגוני הנשים בעולם לקום בקול זעקה רמה ולהשמיע את קול צעקתן הדוממת של החיילות החטופות. לממשלת ישראל יש מחויבות עליונה להשיב את החטופות והחטופים ולשם כך לוחמינו האמיצים נלחמים בחזית. כל עם ישראל מתפלל יחד, שהן ישובו בקרוב למשפחותיהן יחד עם כל החטופים הנמצאים בעזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ תא״ל (במיל׳) וחברה בוועדת החוץ והביטחון, שרון ניר (ישראל ביתנו), פרסמה בחשבון הX שלה: סרטון האימה המתעד את חטיפתן של התצפיתניות ממוצב נחל עוז בשבעה באוקטובר ואת הפשעים נגד האנושות של חמאס, צריך לזעזע את העולם הנאור שקולו נדם. התצפיתניות שירתו את המדינה בנאמנות ובאומץ, מתוך אמונה שלמה שבזמן שהן המתריעות בשער, העיניים של המדינה שצופות על הגבול – יש מי שמגן עליהן. התצפיתניות הופקרו על ידי המדינה והמדינה חייבת להשיב אותן ואת כל החטופות והחטופים.

סרטון התצפיתניות מנחל עוז
דוברות מטה משפחות החטופים
תיעוד חטיפת התצפיתניות מנחל עוז

2 תגובות

  1. מה זה ביבי למחוק את עזה למחוק את עזה למחוק את עזה

Back to top button