חדשות הארץמבזקים

דווקא בימים אלו – מכללת תל חי הפכה לאוניברסיטת קריית שמונה בגליל

בטקס שהסתיים לפני זמן קצר (רביעי) בקריית שמונה, הכריז שר החינוך יואב קיש על הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטת קריית שמונה בגליל. השר גם אישר את תחילת עבודתה של ועדת ההיגוי לתהליך. רק אתמול (שלישי) אישרה המועצה להשכלה גבוהה פה אחד את הליך הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטת קריית שמונה בגליל. התהליך הזה יתבצע עם מיזוג מלא של המכללה עם מכון המחקר מיגל. מהיום כל מבנה עתידי שיוקם עבור האוניברסיטה ייבנה בשטח השיפוט של קריית שמונה.

ראש העיר אביחי שטרן הודה לשר החינוך ואמר: "הקמת אוניברסיטה בקריית שמונה הוא העוגן המרכזי ומחולל שינוי לא רק בעיר אלא בצפון כולו. הערב, לאחר תהליך ארוך שעברנו הצלחנו להפוך את החלום למציאות והכרזנו על הפיכת מכללת תל חי לאוניברסיטת קריית שמונה! כך יוצרים שינוי מהותי, כך מחזקים את ארץ הגליל. כך מעניקים לנו תקווה. לא בדיבורים – במעשים!"

עוד אמר ראש העיר כי: "חשיבות ההכרזה בימים אלה היא כפולה. אנחנו נמצאים כאן בקריית שמונה, בזמן שהעיר פונתה מהתושבים ומצהירים כי ביום שאחרי המלחמה, יש לאן לחזור. יצאנו מהעיר כשהייתה מכללה, ונחזור לקריית שמונה כשאוניברסיטה בה. בדיוק כפי שיצאנו מהעיר כשהיינו בליגה הלאומית והיום למרות המלחמה ולמרות כל הקשיים אנחנו בליגת העל בכדורגל. יש לנו את הגנים של גיבורי תל חי. אנחנו קריית שמונה. גיבורי קריית שמונה ואת זאת כולם צריכים לדעת"!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החינוך יואב קיש אמר: "באתי לכאן היום לקריית שמונה המפונה כדי להקים, הלכה למעשה, את אוניברסיטת קריית שמונה בגליל. דווקא בימים אלו, כאשר תושבים רבים כל כך מפונים מבתיהם והמלחמה בצפון גובה מאתנו מחירים כבדים, הקמת אוניברסיטה וחיזוק העיר קריית שמונה והגליל הוא מהלך חיוני ומהותי לתהליך השיקום של האזור כולו. הקמת האוניברסיטה תהווה מנוע צמיחה משמעותי לעיר קריית שמונה ולכלכלה האזורית, תפתח מגוון אפשרויות תעסוקה ותניע פרויקטים של מחקר, חדשנות ויזמות. זה צו השעה, זה מרכיב מרכזי בהשבת התושבים וזו המחויבות שלנו לתושבי קריית שמונה והצפון."

אוניברסיטת קריית שמונה בגליל מוקמת על בסיס המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל. אוניברסיטה זו בדומה לאוניברסיטאות במקומות פריפריאליים אחרים בעולם, צפויה להיות מנוע הצמיחה המשמעותי, כלכלי ודמוגרפי, לקריית שמונה, לגליל ולגולן, למשיכת כוח אדם איכותי, להקמת מרכזי חדשנות, לפיתוח מגוון אפשרויות תעסוקה ולצמצום הפערים בין המרכז לצפון. כזכור, בשנה האחרונה, החלה המכללה האקדמית תל-חי, בתמיכת השר יואב קיש, בהיערכות להפיכתה לאוניברסיטת קריית שמונה בגליל. תהליך המיזוג עם מכון המחקר מיגל יוצא לדרך, תכניות הלימוד מתעדכנות בהתאם לתוכניות אוניברסיטאיות ונעשית פעילות מואצת לקליטת חוקרים חדשים.

על פי הערכה שנעשתה על ידי פרופסור דורון לביא, מומחה לכלכלה ציבורית מחברת פארטו, התועלת הכלכלית השנתית שתצמח מהקמת האוניברסיטה תעמוד על למעלה משלושה מיליארד ₪ ותספק תוספת של עוד כ-10,000 משרות איכותית במרחב, בהן יוכלו להשתלב תושבי האזור ובוגרי האוניברסיטה.

יואב קיש - אוניברסיטה בגליל
צילום: דוברות שר החינוך
יואב קיש - אוניברסיטה בגליל
צילום: דוברות קריית שמונה
יואב קיש - אוניברסיטה בגליל
צילום: דוברות קריית שמונה
צילום: דוברות קריית שמונה

Back to top button