חדשות הארץמבזקים

פיצוץ אדיר הרעיד את צפת, כטב"מ ששוגר מעיראק יורט מעל העיר

פיצוץ אדיר הרעיד הלילה (שישי) סמוך לשעה 04:00 את העיר צפת בעקבות יירוט של מערכת ההגנה האווירית. בעקבות נפילות של חלקי מיירט פרצה שריפה במספר זירות בעיר וצוותי כיבוי הוזנקו לטפל בהן.

זמן קצר קודם לכן, דיווחו המליציות הפרו-איראניות בעיראק כי שיגרו כלי טיס בלתי מאוייש לעבר נמל חיפה. "המוג'אהדין של ההתנגדות האסלאמית בעיראק ביצעו ירי ממוקד עם עלות השחר היום, יום שישי, 24/5/2024 באמצעות מזל"ט, לעבר נמל חיפה בשטחינו הכבושים, המאשר את המשך ההשמדה של מעוזי האויב, בהשלמת השלב השני של המבצעים להתנגדות לכיבוש, ולתמוך בעמנו בעזה, ובתגובה למעשי הטבח הציוניים נגד אזרחים פלסטינים חסרי הגנה." נכתב בהודעה רשמית בנוסף לתיעוד לכאורה של הירי.

המליציות הפרו-איראניות בעיראק
הודעת המליציות הפרו-איראניות בעיראק
צילום: המליציות הפרו-איראניות בעיראק

"בשעה 04:01 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן, על פיצוץ שנשמע בגזרת צפת. צוות מד"א שיצאו לסרוק מדווחים על שריפה שפרצה כתוצאה מהפיצוץ, לא אותרו נפגעים.", מסר דובר צה"ל, זכי הלר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעיריית צפת נמסר: "קולות הנפץ שנשמעו בדקות האחרונות הם הפעלה של מערכות ההגנה ונפילות של חלקי מיירט בעיר. לשאלותיכם, כרגע לא דווח על נפגעים. אנו עומדים בקשר עם גורמי המשטרה והצבא, נכון לרגע זה אין הנחיות התגוננות חדשות."

ראש העיר צפת יוסי קקון בשטח. צילום: דוברות העירייה
ראש העיר צפת יוסי קקון בשטח. צילום: דוברות העירייה
צילום: דוברות עיריית צפת

דובר צה"ל מסר כי "לפני זמן קצר מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לאזור צפון הארץ מכיוון מזרח. נדגיש כי הכלי לא חצה לשטח הארץ. כחלק מניסיונות היירוט, נפלו שברי מיירט בצפון הארץ וגרמו לשריפה באזור צפת, אין נפגעים, האירוע מתוחקר."

Back to top button