חדשות חוץמבזקים

הסנאטור האמריקאי תוקף: "בית הדין הבינלאומי יכול ללכת לעזאזל"

הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם התייחס אתמול (שישי) להחלטה של בית המשפט הבינלאומי בהאג שפסק כי על ישראל לעצור את המבצע הצבאי ברפיח ואמר: "מבחינתי, בית הדין הבינלאומי יכול ללכת לעזאזל".

הסנטור כתב בחשבון ה-X שלו כי "הגיע הזמן להתייצב מול מה שנקרא ארגוני הצדק הבינלאומיים האלה הקשורים לאו"ם. ההטיה האנטי-ישראלית שלהם היא מובהקת. פסיקת בית הדין הבינלאומי לפיה על ישראל להפסיק פעולות הנחוצות להשמדת ארבעה גדודי רוצחים ומחבלים של חמאס – המשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי – מגוחכת. ישראל צריכה להתעלם מכך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פסק הדין של בית הדין הבינלאומי בהאג התקבל על רקע המשך הלחימה של צה"ל ברפיח, הנחשב למעוז האחרון של חמאס ברצועת עזה. ארגון הטרור הרצחני שביצע את הטבח ב-7 באוקטובר המזעזע בתולדות ישראל, האשים את ישראל בהריגתם של אזרחים וילדים. לבית הדין הבינלאומי אין סמכות לאכוף את פסק הדין וישראל ממשיכה בלחימה.

"הייתי בקשר הדוק עם חברי הבית והסנאט משני צידי המפה הפוליטית כדי להטיל סנקציות על בית הדין הבינלאומי, בעקבות הכרזת צווי המעצר לראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל", הוסיף הסנטור גרהם. לדבריו, "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי ה-ICC, התקבלה בחוסר תום לב והתעלמה לחלוטין מעקרון ההשלמה של חוק רומא. ישראל וארצות הברית הן דמוקרטיות חזקות עם מערכות משפט עצמאיות. בעבר, ה-ICC איים בפעולה נגד חיילינו בעקבות הצורך שלנו לפעול באפגניסטן. לפי התיאוריה שבה דוגל ה-ICC לרדוף אחרי ישראל, אמריקה תהיה יעד. הסנקציות צריכות להיות חזקות, כי אם לא נפעל כדי להגן על חברינו בישראל, אמריקה תהיה הבאה בתור. אני מצפה לתמיכה דו-מפלגתית חזקה להטלת סנקציות."

הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהם
צילום: J. Scott Applewhite/AP

2 תגובות

  1. ברגע שטראמפ יחזור לשילטון הכול יהיה טוב! ביידן הוא איש עוכר ישראל ובוגד! אני נורא מקווה שיהודי ארצות הברית יפקחו את העיניים שלהם ויראו בדיוק מי זה ביידן!!

Back to top button