מבזקיםתאונות דרכים

טרגדיה איומה: הותרו לפרסום שמות ההרוגים בתאונה באזור ים המלח

בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה הבוקר (שבת) בכביש 90 בין קליה לאבנת שבאזור ים המלח, נהרגו עיתונאי הרכב, אילן פייביש מייסד "טורבו מגזין" ונוסע נוסף שהיה עמו צחי מנשרי, בשנות ה-50 לחייהם.

התאונה התרחשה בסביבות השעה 06:20 כאשר השניים נסעו ברכב היוקרתי, רכב הדגמה פרארי 236 חשמלית, בעלות של 2.5 מיליון שקלים, שקיבלו על מנת לבצע נסיעת התרשמות מצולמת לצורך סיקור עיתונאי. באחד העיקולים הרכב התהפך מסיבה שטרם התבררה והחל לבעור. השניים נלכדו בתוך הרכב ולא הספיקו להיחלץ. לוחמי האש מתחנת אזורית בנימין שהגיעו לזירת התאונה חילצו אותם אך הם היו כבר ללא סימני חיים וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם במקום.

מדוברות כב"מ מחוז יו"ש נמסר: "סמוך לשעה שבע בבוקר הוזנקו לוחמי האש מתחנה אזורית בנימין לתאונת דרכים סמוך לקיבוץ קליה בצפון ים המלח. עם הגעת הצוותים למקום זיהו רכב פרטי העולה באש. לוחמי האש החלו מייד בפעולות לכיבוי הרכב הבוער. תוך כדי פעולות הכיבוי בוצע תחקור על ידי מפקד המשמרת על הנוסעים ברכב. ע"פ העדויות שני נוסעים שהיו ברכב, לא הצליחו להחלץ ממנו. עם סיום פעולות הכיבוי החלו לוחמי האש בפעולות לחילוץ הנוסעים. פעולות החילוץ בוצעו ע"י כלים הידראוליים יעודיים, פעולות אלו לקחו זמן רב עקב אופי התאונה ושמירה על כבוד המת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תאונת דרכים קטלנית - ים המלח
צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש
תאונת דרכים קטלנית - ים המלח
צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש

פאראמדיקית מד"א, סיגלית מזרחי סיפרה: "מדובר בתאונה מזעזעת. ראינו בשולי הכביש רכב עולה באש ולא ניתן היה להתקרב אליו. עד ראייה סיפר שברכב היו שני נוסעים שלא הצליחו להיחלץ. לאחר כיבוי הרכב, נאלצנו לקבוע את מותם של שני הנוסעים."

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

על פי עדות שפורסמה ברשתות החברתיות, הבן של צחי שהיה חמש דקות קודם לכן ברכב, ירד והתחלף עם פייביש. הילד שנסע מאחור היה עד לתאונה המחרידה וצפה ברכב הבוער כשאביו לכוד בפנים.

אילן פייביש, תושב כרמיאל, היה כתב רכב שייסד את "טורבו מגזין", עסק בתחום הרכב קרוב ל -20 שנה ונהג לכתוב ביקורות על מכוניות ספורט ויוקרה בארץ ובחו"ל. "מאז שאני זוכר את עצמי אני אוהב מכוניות, חי ונושם אותן. קורא מגזיני רכב, ומבקר בתערוכות רכב, ומרוצי מכוניות. עברתי קורס לנהיגה מתקדמת וכו', ויחד עם זאת מכונאי-רכב מדופלם." כתב פייביש על עצמו.

חבריו קיבלו את הבשורה המרה והוכו בתדהמה. ענת דניאל כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אילן, נשמה טובה, לא עשית רע לאף אחד. רק חיפשת את המקום שלך בעולם💔 יהי זכרם ברוך. אילן פייביש, וצחי מנשרי ז"ל".

שימי בוכניק כתב: "בוקר עצוב במיוחד היום, אילן פייביש וצחי מנשרי חברים טובים נהרגו הבוקר מתאונה בפרארי יהיה זכרם ברוך".

דורון קאופמן כתב: "אילן פייביש – הדמות הכי צבעונית בעולם הרכב הישראלי. הגעת לתערוכות הכי נחשבות , התמנגלת עם האנשים הכי מפורסמים בתחום הרכב בעולם ,נסעת על המכוניות הכי אקזוטיות בארץ ובחו״ל והגעת אליהן לפני כולם. הרבה לעגו , הרבה קינאו ולא האמינו איך אתה עושה את זה…. הייתי קורא לך קייזר סוזה מהסיבות ששנינו יודעים. ובשורה התחתונה? השארת לכל המזלזלים והמצקצקים אבק. הכתבות המוקפדות שלך היו מהנות לקריאה באופן יוצא דופן ותמיד היה מורגש שחולה רכב בדם כתב אותן ולא עוד צרכניסט בשקל תשעים. היינו חברים יותר מ-20 שנה, 2 רומנים עם סתלבט של צוענים ותמיד העלאת לי חיוך על הפנים. אתה תחסר לכולנו מאוד. נוח על משכבך בשלום אילן פייביש האהוב."

בוחני התנועה של מחוז ש"י פתחו בחקירת נסיבות התאונה הקטלנית.

4 תגובות

Back to top button