חדשות הארץמבזקים

מרד? הפיכה צבאית? הסרטון הוויראלי שמעורר סערה – מצ"ח חוקרת

בסרטון שהופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, שמעורר סערה במערכת הביטחון והפך לוויראלי, נראה לוחם צה"ל במילואים עומד מול המצלמה כשהוא רעול פנים, מאיים במרד צבאי וקורא לשר הביטחון יואב גלנט להתפטר.

לפי הנראה, הלוחם צילם בעצמו את הסרטון ככל הנראה במבנה בתוך רצועת עזה שצה"ל תקף. כאשר על הקירות ברקע רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב: "כהנא" ו"עם ישראל חי".

"ראש הממשלה בנימין נתניהו הסרטון הזה מיועד לך. אנחנו חיילי המילואים, לא מתכוונים למסור את המפתחות לאף רשות פלסטינית, לא מתכוונים להעביר את המפתחות של עזה לאף ישות חמאס, פת"ח או כל ישות ערבית אחרת. חיילי המילואים מאחוריך ואנחנו רוצים לנצח. יש לנו הזדמנות של פעם בחיים. יש לך 100 אלף לוחמי מילואים שמוכנים למסור נפש בשביל עם ישראל, מוכנים למות. איבדנו הכל, איבדנו את חיי המשפחה שלנו, איבדנו את הפרנסה שלנו ואין לנו לאן ללכת. אנחנו נשאר פה עד הסוף, עד הניצחון". פתח את דבריו לוחם המילואים שנראה בסרטון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך פנה לשר הביטחון ישירות ואמר לו: "יואב גלנט אתה לא יכול לנצח מלחמה. תתפטר! אתה לא יכול לנצח את המלחמה. אתה לא יכול לפקד עלינו. והנה אני מודיע לך אדון יואב גלנט, אם אנחנו לא נלך עד הניצחון 100 אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר. לא נזוז מהגדר. אנחנו נישאר פה על הגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה ותחת אבטחה שלנו, ואנחנו נקשיב למנהיג אחד, וזה לא שר הביטחון וזה לא הרמטכ"ל זה לראש הממשלה."

"תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה", הוסיף, "אנחנו רוצים ניצחון. האחים שלנו לא נרצחו סתם, לא נאנסו סתם, ולא נשחטו במיטות שלהם סתם. אנחנו שקפצנו בשביעי לאוקטובר רוצים הכרעה. רוצים לפרק את מי שנשאר פה… את כל אלה אנחנו רוצים להרוג אף אחד לא ישאר חי. מי שפגע בעם ישראל, מי שפגע באחים שלנו היהודים, הדרוזים, אנחנו רוצים להשמיד אותו. ואתה אדון גלנט לא יכול לעשות את זה. אז הנה אני מודיע לך: או שתשנה את התקליט שלך, תחליף את התקליט ותבין שאנחנו רוצים לנצח או שאנחנו נלך רק עם ראש הממשלה, רק מי שיחליט שאנחנו צריכים לנצח, אחריו אנחנו נלך. הנה אני אומר לך אתם רציתם הפיכה צבאית, אנחנו חיילי המילואים שלא יכולים כבר לחזור הביתה, אנחנו נראה לכם מה זה הכרעה. אנחנו נראה לכם מה זה ניצחון. ואנחנו נראה לכם איך יהודים אמיתיים מנצחים".

הסרטון שפורסם לראשונה בעמוד הטוויטר של העיתונאי ינון מגל סחף מאות תגובות ואף שותף בערוץ הטלגרם של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

כתב המשטרה והפלילים של עיתון "הארץ", ג'וש בריינר, כתב בתגובה: "יאיר נתניהו מפרסם קריאה של חייל רעול פנים (פחדן) חמוש שקורא לפתוח במרד ומאיים על הרמטכ"ל ושר הביטחון באמצע מלחמה. החוק קובע שמי שמפרסם פרסום להמרדה – מאסר חמש שנים.
ליאיר נתניהו אין חסינות. חקירה מיד."

בצה"ל הגיבו לסרטון והבהירו כי "ההתנהגות המתועדת בסרטון היא הפרה חמורה של פקודות צה״ל וערכי צה״ל, ומהווה חשד לעבירות פליליות. בגין האירוע הורתה הפרקליטה הצבאית הראשית על פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. במקביל לחקירה, לנוכח חומרת האירוע, הרמטכ״ל הנחה על קיום שיח פיקודי מיידי בכל הרמות".

5 תגובות

  1. שקמה ברסלר הבטיחה שלא יהיה צבא
    ובשביעי באוקטובר הוא לא היה !!

  2. לכו תחקרו את מחדל 7/10 שנרצחו ונאנסו אזרחים ולא לחיילים הגיבורים שרוצים לנצח 😡😡😡כל הצמרת הצבאית לכלא ומישפט בשידור חי🤮🤮🤮

Back to top button