משפטי/פלילי

משולחנה של עו"ד גרידיש: "קול פנימי אמר לי שנגרם לו עוול גדול מאוד"

עו"ד טליה גרידיש עוסקת בתחום הצווארון הלבן ובפלילי למעלה מ- 27 שנים וכבר נתקלה במהלך עבודתה בהרבה מאוד מקרים מיוחדים. "בתור בעלת משרד עו"ד פלילי, מגיעים אל משרדי מידי יום מקרים בהם עלי לפעול בנחישות למען השגת הצדק ללקוחותי." משתפת עו"ד גרידיש ומספרת על מקרה לא שגרתי:

רב בכיר מיישוב בצפון הארץ פנה אלי וביקש להתייעץ עבור אדם מהקהילה שזקוק לעזרה דחופה. הוא החל לגולל את הסיפור אשר מרגע לרגע, הפך לתמוה עוד יותר. הוא החל לספר כי חבר הקהילה, אדם צנוע ונדיב עומד לדין בגין כתב אישום חמור מאוד על פגיעה מינית בארבעה מילדיו.

כתב האישום גולל מסכת ארוכה של אירועים מיניים מהחמורים בספר החוקים. נטען כי עת הילדים היו רכים בשנים, הוא פגע בהם באופן תדיר ויומיומי. תיק מורכב וקשה חשבתי לעצמי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רב הקהילה ממשיך ומתאר כי תלונה בגין הפגיעות המיניות הוגשה כבר לפני למעלה מ 15 שנה. הילדים נחקרו על ידי חוקרת ילדים והתיק נסגר בהחלטת פרקליטות.

אז למה הוגש כתב אישום שאלתי? מה קרה בדרך? תשובותיו הותירו אותי המומה.

הוא הסביר כי לפני למעלה מ- 15 שנה נותק הקשר בין האבא לילדים בשל תלונת האם. וכעבור 15 שנה ניגשו הילדים לתחנת משטרה וביקשו להגיש תלונה נוספת למשטרה. בתלונתם החדשה נוספו אירועים ותיאורים קשים שביצע האב לכאורה.

האב נעצר ושוחרר ולאחר תקופה, גם תלונה זו נסגרה ע"י הפרקליטות מחוסר ראיות. הילדים שהפכו לבגירים הגישו ערר כנגד החלטת הסגירה ובאופן מפתיע הוחלט על הגשת כתב אישום.

שמעתי בקשב רב את תיאור מסכת העינויים שעבר האב כל השנים בגין התלונות שהוגשו ואת סרט האימה בו הוא נתון כעת בגין כתב אישום חמור תלוי ועומד נגדו. החלטתי לקבל את הייצוג בתיק ולהילחם על חפותו. קול פנימי אמר לי שנגרם לו עוול גדול מאוד.

בפגישה עימו פגשתי אדם עדין ורגיש שניכר כי חווה פוסט טראומה בגין התלונות, החקירות והמעצרים. הוא הרבה לבכות וחש חוסר אונים של ממש.

צירפתי לתיק את חברתי עו"ד שלומציון מנדלמן ויצאנו לדרך. עיון בחומר החקירה לימד כי תלונותיהם של הילדים בגירים, היתה רוויה בסתירות ותיאורים שלא מתיישבים עם ההיגיון והשכל הישר.

תלונה הועתקה מתלונה אחרת וניכר כי במשך השנים שהיו איתו בנתק, חוו שטיפות מוח עד כי האמינו ממש בסיפור הבדים. התיק החל להתנהל. במהלכו ביקשנו מסמכים שעיקרם חוות דעת וטיפול בו טופלו המתלוננים במשך השנים. התמונה שהתבהרה היתה כפי שחזינו. ניכור הורי מובהק. השפעה פתולוגית של האם על הילדים ובינם לבין עצמם. החלו הדיונים בבית המשפט.

המתלוננים הגיעו בליווי עורכי דין מטעמם ונציגים מהמרכז סיוע לתקיפה מינית. עת התחילו בחקירתם הראשית, הבחנו כי הרכב השופטים  חש  כלפיהם אמפטיה גדולה. אבל אז החלו החקירות הנגדיות. שניים מהמתלוננים העידו.

בחקירה נגדית יסודית, נסדקה מהימנות גרסתם דק דק עד כי בית המשפט  הורה לצדדים כי בטרם יימשכו דיוני ההוכחות, ידברו בניהם. היה ברור כי עסקינן בסיפורי בדים ממש. פגישה כזו התקיימה. הועלו הטענות. הוצגו מסמכים ובסופה הוחלט ע"י הפרקליטות לחזור מכתב אישום. ההליך הסתיים. חייו ניצלו והצדק נעשה!

עו"ד דין טליה גרידיש, עורכי דין פלילית

עו"ד טליה גרידיש, צילום: מרווה הרוש

תגובה אחת

  1. וואו איזה סיפור קורע לב שמחה שהצדק יצא לאור והאבא נוקה מכל אשמה עו"ד תותחית

Back to top button