חדשות חוץמבזקים

״ישראל לא דומה לחמאס, אבל לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה״

התובע הראשי של בית המשפט הפלילי הבינלאומי קארים חאן התראיין לטיימס הבריטי והתייחס להוצאת צווי המעצר נגד בנימין נתניהו ויואב גלנט. כמו כן, התייחס לביקורת שהשווה בין מנהיגי החמאס לראשי מדינת ישראל הדמוקרטית.

"אני לא אומר שישראל עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה דומה לחמאס, כמובן שלא.״ אמר חאן. ״לא יכולתי להיות ברור יותר, לישראל יש את כל הזכות להגן על אוכלוסייתה ולהחזיר את החטופים. אבל לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה או פשעים נגד האנושות. האמצעים שבהם אנו משתמשים מגדירים אותנו".

על אסטרטגיית צה״ל ברצועה אמר כארים כי "היו ניסיונות להרוג את מרגרט תאצ'ר, לורד מאונטבאטן נרצח, הייתה התקפת טרור.. אבל הבריטים לא החליטו להגיד, ״ובכן, על כביש המפלים (הלב של בלפסט הקתולית) ללא ספק עשויים להיות כמה חברי IRA ואוהדים רפובליקנים, אז בוא נזרוק פצצה במשקל 2,000 פאונד על כביש המפלים״. אתה לא יכול לעשות את זה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר כי "לחוק חייבת להיות איזושהי מטרה, זה מה שמפריד בין מדינות שמכבדות את החוק לקבוצות פליליות ומחבלים. וזה כל מה שניסיתי לעשות, להחיל חוק על סמך עובדות, וזה מה שאנחנו חייבים לעשות למרות כל גינוי שנקבל".

קארים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג
קארים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג

Back to top button