חדשות הארץמבזקים

100 קציני מילואים לגלנט: גלה מנהיגות וגייס את החרדים באופן מידי

100 קציני מילואים מכל החילות פנו לשר הביטחון בדרישה: אל תיכנע ללחץ הפוליטי, גלה אומץ ומנהיגות וגייס את החרדים באופן מידי. מה שהיה לא יוכל להימשך עוד – קצנו בסחבת ואנו מצפים לפעולות בטווח המידי.

100 קציני מילואים מדרגת סרן ועד תא"ל מכל החילות בצה"ל, המפקדים על אלפי חיילים ומילואימניקים שלחמו בחודשים האחרונים בכל הגזרות, הניחו בשבוע שעבר על שולחנו של שר הביטחון, יואב גלנט, מכתב שדורש להרחיב את מודל צבא העם ולהיערך באופן מידי לגיוס האוכלוסייה החרדית. במכתב הביעו הקצינים את השחיקה הקשה שנגרמה להם ולמשפחותיהם בעקבות השירות הממושך בתקופה האחרונה וכן את החובה להרחיב את מודל השירות לאלו שאינם חלק ממנו כיום. "לאינטנסיביות הלחימה מחירים כבדים- אישיים, נפשיים, משפחתיים ותעסוקתיים והנטל נישא על כתפיהם של אנשים מעטים מדי" לשון המכתב. על המכתב חתומים קצינים מכל החילות בצה"ל, מדרגת סרן ועד תת-אלוף, המתגוררים בכל חלקי הארץ ושייכים לכל חלקי החברה הישראלית.

במכתב, דורשים הקצינים משר הביטחון ואנשי משרדו לא להיכנע ללחצים הפוליטיים ו"להורות לצה"ל להיערך באופן מידי לקליטה רחבה ומיטיבה של קהל משרתים חרדי מגוון, מבלי לפגוע באורחות חייו ואמונותיו". עוד מוסיפים הקצינים כי על המדינה "להקים מידית את כל המנגנונים הנדרשים על מנת שנראה שינוי אמיתי ומהיר במציאות." בין אם בחקיקה, תקציבים, אכיפה, בקרה וכל פעילות שתלויה בהחלטות הדרג המדיני באופן מידי שכן "הגיעה עת מעשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצד זאת, מבטאים הקצינים את מחויבותם לתפקיד ולהגנה על מדינת ישראל, שכן היא המשימה העליונה והחשובה ביותר, אך דורשים את הצטרפותן של אוכלוסיות שאינן מתגייסות למאבק על קיומה הנוכחי והעתידי של מדינת ישראל: "לפני למעלה מ- 200 ימים התייצבנו כאיש אחד למלחמת קוממיות, מלחמה על עתידה, ביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל. שירתנו חודשים ארוכים ברצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון, בגבולות ובעורף ונתייצב שוב מתי שרק ניקרא לכך", לשון המכתב.

יוזמי המכתב, רס"ן (מיל.) דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון ומפקד מכלול מבצעים בצנחנים ורס"ן (מיל.) יאיר שרף, קצין אימונים בחטיבה 55 של הצנחנים: "אנחנו דורשים מהמנהיגות הפוליטית והצבאית וכן ממנהיגי הקהילה החרדית לגלות את האומץ אותו גילו אלפי אזרחים ובתוכם אנשי מילואים מה7/10 ועד היום. הגיעה עת מעשה – בתבונה, ברגישות אבל גם בנחישות ובאומץ. קצנו בסחבת ובתירוצים, בואו נחבר את כלל חלקי העם לזכות ולנטל שבשירות למען עתיד טוב יותר. זהו חובנו המוסרי לאלה שלחמו ועודם לוחמים בגבולות, לפצועים ולהרוגים. זוהי חובתכם כמי שאחראים על המשך חוסנה וביטחונה של ישראל".

פעילות קרקעית - לוחמי חיר - לוחמי צהל - לוחמים - רצועת עזה
צילום: דובר צה"ל

4 תגובות

  1. שוב פעם.
    קצינים אמרו.
    טילים אמרו.
    אבלללל.
    היינו בסרט הזה.
    אז דיייי ללכלך את הצבא בפוליטיקה המסריחה.

  2. ynet לכאורה
    מועדפים · 5 שעות ·
    אביו של סרן ישראל יודקין ז"ל קיבל את הבשורה הקשה על נפילת בנו – כשקם מהשבעה על אבא שלו, הרב שניאור זלמן ז"ל.
    אחיו, רס"ן במיל' דובי יודקין, קיבל את הבשורה במהלך פעילות מבצעית בצפון: "אנחנו משפחה חרדית, שעוד לפני 7 באוקטובר קראו לנו משתמטים. בסוף כולנו לוקחים חלק בלחימה, בכאב ובשכול. בכל פעם שאנחנו שומעים 'חרדים משתמטים' זה כמו סכין בלב. צריכים להוריד את השיח הזה, כולנו תחת האלונקה, אנחנו עם אחד"
    https://bit.ly/4aBl7zU

Back to top button