חדשות הארץמבזקים

"מטיחים בנו שאת החטופים צריך היה להשמיד בנוהל חניבעל"

דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת נפתחו היום (שני) בהקרנת סרטון החטיפה של התצפיתניות ממוצב נחל עוז. משפחות החטופים ביקשו להקרין בוועדת החינוך את תמצית הסרטון של חטיפת התצפיתניות וקראו "תסתכלו להן בעיניים". גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שחטופה בעזה: "ככה מדינת ישראל הפקירה אותם עם דם על הפנים. את הסרטון הזה כל אדם בעולם צריך לראות. אנחנו עוברים סיוט. כל יום מטיחים בנו שאנחנו עצם בגרון ושאת החטופים צריך היה להשמיד בנוהל חניבעל."

שמעון אור, דוד של אבינתן שנחטף לעזה: "לאחר הפרסום של סרטון התצפיתניות בשבוע שעבר, קבוצת מקבלי החלטות נפגשו עם משפחות חטופים, אבל אותנו מפורום תקווה סירבו להכניס לפגישה. מה זה, בדיחה? מישהו פה חושב שמקבלי ההחלטות קובעים מדיניות עפ"י סרטונים? משחקים אותה שבעקבות הסרטון שולחים את צוות המו"מ. הדרך היחידה היא שממשלת ישראל תפסיק להיות פחדנית ותיקח משילות על כל עזה בשנה הקרובה עד להשבת החטופים."

יו"ר הוועדה ח"כ יוסף טייב פנה לנציגי המשפחות בדיון: "גם אם לפעמים אתם לא מרגישים שאנחנו עושים מספיק, אנחנו משפחה אחת. בסוף יש לנו מטרה אחת, להחזיר את כולם, החיים והמתים. אין פה 2 צדדים למתרס. נעשה הכל כדי להחזיר אותם, ולא משנה מה הדרך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנס עדויות משפחות וקרובי החטופים במשכן הכנסת
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button