חדשות הארץמבזקים

השר בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע: "מתרבות הטענות לאי תפקודך"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן היום (שני) את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב, בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו.

השר בן גביר מציין במכתבו למפכ"ל את ההחלטה להקדים את סיום כהונתו על רקע תפקודו באירועי שבעה באוקטובר, "ואולם, בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט".

מפכ"ל - יעקב שבתאי - איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות השר לבטחון לאומי

השר בן גביר מציג שורת דוגמאות לדבריו: "כך למשל, בהכנות לאירועי מירון לא הופעת להערכת המצב המסכמת בנושא, גם לא ביקרת בחפ"ק בשטח, ולדברי בכירים במשטרה – היית "מנותק קשר" לחלוטין. דברים אלו מצטרפים לאי קיומם של ישיבות עומק וישיבות סטטוס בראשותך בנושא הפשיעה במגזר הערבי וארגוני פשיעה על אף הנחיותיי בעניין, ולהעדרם של דיונים והנחיות בעניין גניבות הרכבים, תאונות דרכים, גיוסים למשטרה, מימוש תקציבים, הצטיידות ורכש, וניהול כללי של המשטרה, כאשר במשטרה מדווחים לי על היעדרותך הכללית מעבודתך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השר בן גביר מוסיף כי "למעשה, הדבר היחיד בו הינך מתפקד, הינו קידום קצינים מקורבים בלבד. בהערת אגב יצוין, כי קצינים רבים במשטרה טוענים כי "אין מה לדבר עם המפכ"ל, המפכ"ל בפועל הוא ערן היועץ האסטרטגי".

בהמשך לדברים אלו, כותב השר בן גביר למפכ"ל כי "מוטלת על השר אחריות מיניסטריאלית לתפקודה של המשטרה, והוא אינו יכול להסתתר "כמשקיף מן הצד", בכל הנוגע להתנהלות דרגי הביצוע".

יצויין כי ההחלטה להאריך את כהונת המפכ"ל אושררה על ידי ועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון מירון, שקבעה כי המפכ"ל נכשל באסון מירון, וכי בשל נסיבות המלחמה – היא מותירה בידי הממשלה את המועד לקביעת סיום כהונתו.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button