מבזקים

זוג גרוש מאור יהודה חשודים שהעלימו מס בשווי 10 מיליון ש״ח

יבגני ואירנה רפאלוב, תושבי אור יהודה, הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד לניכוי חשבוניות פיקטיביות וביצוע עבירות הלבנת הון בסכום כולל של כ- 60 מיליון ₪. במסגרת החקירה, נעצר גם דניל משיאחוב בחשד לביצוע עבירות על חוק מע"מ וחוק הלבנת הון. כבוד השופטת חוי טוקר הורתה על הארכת מעצרם של יבגני רפאלוב ודניל משיאחוב עד יום שישי (31.5). אירנה רפאלוב שוחררה בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית עד יום שני הבא.

מבקשת המעצר עולה כי במחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים התנהלה חקירה סמויה כנגד חברת בניר כוח אדם בע"מ וכנגד בעליה, יבגני ואירנה רפאלוב. על פי החשד, בין השנים 2022-2018, ביצעו השניים באמצעות החברה עבירות הלבנת הון וניכו חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ- 60,000,000 ש״ח, שהמס בגינן עומד על כ-10,000,000 ₪, וזאת באמצעות אנשי קש שהופעלו על ידם.

השניים, הרשומים כגרושים, שימשו בתקופה זו כבעלי המניות והדירקטורים היחידים בחברה, וניהלו אותה יחד באופן בלעדי ובצורה שוטפת תוך ביצוע העברות של מניות החברה מאחד לשנייה לסירוגין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה מבקשת המעצר כי במסגרת החקירה נאספו ראיות לכאורה לפיהן השניים רכשו נכסים וכלי רכב יוקרתיים מסוג מרצדס בשווי מאות אלפי שקלים, אותם רשמו על שם ילדיהם וקרובי משפחה נוספים, למרות שבפועל משמשים אותם ועל פי החשד נרכשו מכספי העבירות.

במהלך איסוף הראיות בתיק, עלה שמו של דניל משיאחוב, תושב רמלה, כיד ימינו של יבגני רפאלוב שעל פי החשד ביצע עבירות על חוק איסור הלבנת הון וחוק מע"מ במטרה לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתי החשודים, חילוט נכסים ורכוש.

חילוט רכבי יוקרה
צילום: רשות המיסים בישראל
חילוט רכבי יוקרה
צילום: רשות המיסים בישראל

Back to top button