טכנולוגיה

חיפה – חברות הסלולר יקבלו 28 מיליון ש"ח להרחבת המענה באזור

בסיום הליך היערכות, משרד התקשורת אישר לחברות הסלולר סלקום, PHI (הוט מובייל ופרטנר) ופלאפון את הצעותיהן למימוש התקציב שהוקצה לצורך הרחבת המענה לרציפות האנרגטית באתרי הסלולר הקריטיים בצפון הארץ.

בהנחיית שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי, וכחלק מהיערכות משרד התקשורת לתרחיש הייחוס הצפוני, המשרד הקצה, בשלב זה, 28 מיליון שקלים לחברות הסלולר במטרה להבטיח את המשך תפקודם של אתרי הסלולר הפרוסים במטרופולין חיפה.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "התקציב הראשוני הזה לצפון הוא רק ההתחלה. נפעל להשגת התקציב הדרוש לעיבוי אנרגטי בכל הארץ, בדגש על אזורי העימות בצפון, בדרום, ביו"ש ובעוטף יו"ש.
ההקצאה הנוכחית תאפשר לצפון להתמודד טוב יותר עם תרחיש עלטה והפסקות חשמל בשגרה ובחירום, ולשמור על רציפות תקשורתית מצילת חיים.
אני מודה לרח"ל ולעומד בראשה על המאמץ המשותף, ולחברות הסלולר על ההתגייסות המהירה. תודה לראש הממשלה נתניהו שמתוך ראיה רחבה אישר את התקציב החשוב הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"לית משרד התקשורת עו"ד עינבל משש: ״אחת התשתיות החשובות בעיתות חירום היא הרשת הסלולרית. משרד התקשורת הקצה מיליוני שקלים כדי להבטיח רציפות תפקודית וימשיך לפעול בשיתוף חברות הסלולר ורח״ל להאיץ את ההיערכות לגיבוי התשתית הסלולרית של אתרי קצה סלולריים בצפון הארץ ולספק פתרונות שיבטיחו כי גם במצב של נפילות חשמל בצפון, רשת התקשורת הסלולרית תמשיך לפעול ותסייע בהצלת חיים״.

הסכומים הוקצו לשלוש החברות בהתאם לעמידתן במבחני התמיכה אותם הגדיר משרד התקשורת. כל אחת לפי מבחני התמיכה שהמשרד הגדיר, לטובת עיבוי אנרגטי לאתרי סלולר בהמשך לתרחיש הייחוס תוך מיקוד במטרופולין חיפה. לפי דרישת משרד התקשורת, פעולות הגיבוי באתרי הסלולר מוכרחות להסתיים עד ה-30 ביולי 2024.

חיפה - נמל חיפה
חיפה. צילום: pexels

Back to top button