מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר חדש: תמיכה בחוק הפטור מגיוס תפגע בליכוד

סקר חדש שפורסם מצביע שתמיכה בחוק הפטור מגיוס תפגע בחברי הכנסת של הליכוד. לפי הסקר 64% מבוחרי הליכוד חושבים שהעברת החוק תפגע בביטחון ישראל. 36% ממצביעי הליכוד אף מתחייבים שלא יצביעו למועמד שתומך בחוק הפטור מהגיוס

האם חברי הכנסת של הליכוד שיתמכו בחוק הפטור מגיוס יענשו על ידי בוחריהם? חוק הפטור מגיוס יובא לדיון בבגצ בתחילת שבוע הבא והוא מעורר תסיסה גדולה בקרב בוחרי הקואליציה.

מסקר שנערך על ידי מכון מאגר מוחות עבור פורום ״מתגייסים לאחדות״ עולה כי קידום חוק הפטור מגיוס חרדים, נציגי הליכוד בכנסת ישלמו מחיר פוליטי כבד ביותר. על פי הסקר מעל שליש ממצביעי הליכוד (בעלי הדיעה) אומרים כי לא יצביעו עבור מועמד שיתמוך בחוק הפטור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עולה כי 74% מאזרחי ישראל מאמינים כי אי גיוס חרדים הוא סכנה לבטחון המדינה, יתרה מכך מעל רוב ברור ממצביעי הליכוד (64%) והציונות הדתית (61%) גם מאמינים כי החוק הוא סכנה לבטחון המדינה.

פורום "מתגייסים לאחדות" שהזמין את הסקר, יצא בקמפיין ציבורי לקראת הדיון בבגצ ביום ראשון תחת הכותרת: "עם חוק הפטור כולנו הבאים בתור". את הפורום מובילים משפחות שכולות, אנשי רוח, רבנים ומשפחות חיילי מילואים. הקמפיין מופנה אל חברי הכנסת המתנדנדים בקואליציה, ובהם יואב גלנט, יולי אדלשטיין, אופיר סופר, משה סעדה ועוד, הוא ימחיש באופן לוחמני וללא כפפות את הסכנה הבטחונית הגדולה של החוסר בחיילים במידה יעבור חוק הגיוס המתוכנן.

מיכל הירש נגרי, אמו של רסן (מיל') רועי ז״ל: "כולנו חייבים להתאחד תחת האלונקה ולקחת חלק בנטל הקדוש של ההגנה על חיינו, על הבית. העברת חוק פטור מגיוס ברגעים בהם ילדינו מחרפים את נפשם , אמהות קוברות את בניהן, אבות עוזבים משפחות, בית ועבודה ונקראים לדגל הוא בניגוד לכל צווי המצפון והערכים של עמנו. אני קוראת ,מדם ליבי,לכל החלקים בחברה הישראלית לשלב כוחות , כוחנו באחדותנו".

ארכיון. צילום: הליכוד

Back to top button