חדשות הארץמבזקים

שתי תקריות קשות: משפחות החטופים זועמות על ח"כ מילביצקי וראש המל"ל

במהלך ריאיון משותף ששודר אתמול (חמישי) בערוץ 'מכאן' בערבית, התעמת ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) עם עם דני אלגרט, אחיו של יצחק אלגרט שנחטף לעזה.

ח"כ מילביצקי זעם על דברי אלגרט, שאמר לו: "אתה הבאת אותנו למצב הזה" והגיב בכעס: "אתה תמשיך להוציא את דיבתה של מדינת ישראל בעולם".

אלגרט טען כי מילביצקי "עושה פוליטיקה על הגב של החוטפים", ואז התרגז מילביצקי עוד יותר: "אתה מנצל את הטרגדיה האנושית הקשה של החטופים ואת המצב של אח שלך ואתה מקדם פוליטיקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לקריאה של אלגרט ממילביצקי להתפטר, השיב ח"כ מילביצקי: "אני אשמור על ישראל מאנשים כמוך".

לאחר הריאיון שיתף אלגרט בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו את הקטע מהריאיון הסוער וכתב: "חבר הכנסת חנוך מלביצקי מאבד את זה ! במהלך שידור בתאגיד השידור חבר הכנסת לא עומד בלחץ לאחר שאמרתי לו ״ אתם הבאתם אותנו למצב הזה ״ הוא משתלח וצועק ״ תמשיך להוציא את דיבתה של ישראל בעולם״ ובהמשך מעז ואומר ״ אתה מייצר את הטרגדיה האנושית הקשה של החטופים ״ ועוד דברי בלע. הבנתם את זה אחי חטוף ואני מואשם ביצירת הטרגדיה ובהוצאת דיבתה של ישראל בעולם . על זה נאמר ״הרצחת וגם ירשת״ אנחנו אשמים שנחטפנו אנחנו אשמים שדעת הקהל בעולם נגד הממשלה.

"לגופם של דברים" הוסיף אלגרט, "1. אמירותיו דוחות. 2. אמירותיו בזויות. 3. לטעמי, זו דיבה במובן הכי נורא. במובן הכי בזוי. שקלתי להגיש תביעת דיבה אבל אני יודע שהוא יסתתר מאחורי החסינות הפרלמנטרית שלו או בנימוק של "בלהט הרגע". הוא מסוג האנשים הבזויים האלה שאין להם גבולות".

האירוע המצער הזה מצטרף לתקרית נוספת עם משפחות החטופים. אמש דווח בחדשות 12 כי ראש המל"ל, צחי הנגבי, נפגש עם משפחות החטופים, ובמהלכה התפתחה שיחה קשה מאוד. אחת המשתתפות ביקרה את התנהלות ראש הממשלה, וטענה כי "במהלך מלחמה לא מקבלים כסף כדי לבנות בריכה". הנגבי השיב לה בכעס: "הוא יכול לבנות גם עשר בריכות עם הכסף שלו. אלו דברים מתועבים. אין מה להגיד את זה בשיחות. אין מקום לשנוא ולכאוב ככה".

המשתתפת השיבה להנגבי: "יש לי את כל המקום לכאוב ולשנוא, כי אני הייתי 15 שעות בממ"ד, ברחתי ממחבלים ודרכתי על גופות ואתה לא". הנגבי אמר לה בתגובה: "טוב, אז תקללי אותי". אז פרצה בבכי ויצאה מהפגישה בזעם.

משתתפת נוספת שמתחה אף היא ביקורת על הממשלה התכוננה לצאת גם מהפגישה והנגבי אמר לה: "גם את הולכת לעשות דרמה ולסגור את הדלת מאחורייך?".

מלשכתו של הנגבי נמסר בתגובה לאירוע: "ראש המל"ל נפגש עם כל משפחה של חטופים המבקשת להיפגש עמו מאז תחילת המלחמה. ראש המל"ל אינו מקליט שיחות אלה ואינו מפרסם את תכנן ברבים. זו הדרך הראויה לקיים דיאלוג פתוח וכן בין הדרג המדיני למשפחות הכואבות. לא אסטה ממסורת זו גם בעקבות הפגישה היום. ישראל מחויבת להביא לשחרור כל החטופים, וכך נעשה".

המטה של משפחות החטופים גינה בחריפות את "ההשתלחות" של ראש המל"ל ושל ח"כ מילביצקי נגד המשפחות, וקרא לאזרחי ישראל להתייצב לצידם במאבק על "נשמת אפה של המדינה".

בהודעה של המשפחות נכתב בתגובה לשני האירועים: "ממשלת ישראל החליטה באופן מודע ויזום להקריב את החטופים, לסגת מעיקרון מוסרי יסודי לפיו ישראל לעולם לא תשאיר אף אחד מאחור, ולהעדיף את המשך הלחימה על פני השגת המטרה העליונה של שחרור החטופים אשר הופקרו בידי הממשלה. החטופים, ומדינת ישראל כולה, נלקחו בני ערובה בידי מי שבחרו באינטרסים פוליטיים על פני חובתם הלאומית והממלכתית. מטה משפחות החטופים קורא לאזרחי ישראל: קומו. התנערו. התייצבו לצידנו במאבק על נשמת אפה של המדינה."

חנוך מילביצקי - צחי הנגבי
צילום: לע"מ / דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button