בריאותמבזקים

נציג ישראלי נבחר לועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי

בבחירות שהתקיימו היום (שישי) באסיפת ארגון הבריאות העולמי בג'נבה נבחר ד"ר אשר שלמון, מנהל אגף בכיר ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, לתפקיד חבר ועד המנהל של הארגון, מטעם הקבוצה האירופאית אליה משתייכת ישראל. ד"ר שלמון נבחר פה אחד בקבוצה האירופית.

ד"ר שלמון יהיה אחד משלושים וארבעה נציגים בועד, שבין סמכויותיו התוויית מדיניות וקביעת סדרי עדיפויות לארגון הבריאות. במעמד ההכרזה על הנציגים הנבחרים, ניסתה המשלחת הפלסטינית לאו"ם להתנגד לבחירה, ללא הצלחה. מדינות כמו סוריה, פקיסטן, מלזיה, לבנון, תוניסיה ותימן, הידועות כמפרות זכויות אדם וזכויות בריאות, התלוננו על בחירה בנציג ישראלי לועד המנהל.

שר הבריאות אוריאל בוסו: "הישג היסטורי למדינת ישראל בג'נבה. אני מברך את ד"ר אשר (אשי) שלמון, על הבחירה לתפקיד חבר בוועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי. ד"ר שלמון הוא שליח ציבור נאמן ובעל ניסיון רב בתחומי הבריאות והיחסים בינלאומיים והבחירה בו בעת הזו היא תעודת כבוד למשרד הבריאות.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אין לי ספק שמינויו יתרום רבות לארגון הבריאות העולמי ויהיה לו חלק משמעותי בשמירה על האינטרסים של מדינת ישראל. אני מאחל לד"ר שלמון הצלחה בתפקיד והמשך עשייה מבורכת עבור אזרחי ישראל", הוסיף.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: ״הבחירה בנציג ממערכת הבריאות בישראל מביעה אמון במקצועיותה של המערכת. מערכת שקיבלה שבחים רבים בשנים האחרונות מצד העולם. מדינת ישראל התברכה במערכת בריאות מהטובות שיש בזכות האנשים שפועלים בכל יום להצלת חיים. אני מברך את ד״ר אשי שלמון על הבחירה בו כנציג בארגון״.

ד"ר אשי שלמון אמרה לאחר שנבחר: "אני מודה לאזור אירופה על הבחירה. אתחיל למלא את תפקידי בוועד המנהל בשבוע הבא ובכוונתי לפעול לקידום בריאות בכל העולם".

ארגון הבריאות העולמי
אילוסטרציה. Image by rawpixel.com on Freepik

Back to top button