חדשות הארץמבזקים

פרטים חדשים על ההצעה הישראלית לשחרור החטופים

לפי ההצעה, בשלב הראשון שיימשך 42 ימים, ישוחררו חטופים בחיים – חיילות, נשים, מבוגרים וחלק מהפצועים. החטופים ישוחררו במשך כמה שבועות. בתומם, יחל מו״מ בין הצדדים על השבת השקט שהיה לפני ה-7 באוקטובר – קרי סיום המלחמה.

הצדדים, לפי ההסכם, אמורים להגיע להסכמות לסיום המלחמה בסוף השבוע השישי של העסקה – קרי בסוף השלב הראשון של העסקה. בשלב השני (שגם הוא יימשך 42 ימים) צפויים להשתחרר כל החטופים – חיילים, גברים וחברי כיתות הכוננות – רק אם תהיה הסכמה על הפסקת המלחמה. בשלב השלישי ישוחררו גופות החטופים.

אחת המחלוקות המשמעותיות בין הצדדים, שטרם נמצא לה פתרון, היא סוגיית הוטו על זהות האסירים שישתחררו. ההצעה הישראלית לא נותנת מענה לסוגיה מה זו בשלב הזה. בתוך כך, ישראל הסכימה לנהל מו״מ להפסקת המלחמה במהלך השלב הראשון של העסקה, אך גורם מדיני מדגיש כי המו״מ ״מתבסס על כך שסופו יוביל להשמדת היכולות השלטוניות והצבאיות של חמאס״. לדבריו, ״זו ההצעה שקיבלו המתווכות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד מדגישים בישראל כי אכן הוסכם למשוך את הפסקת האש מעבר לשבוע השישי של השלב הראשון אם הצדדים לא יגיעו להסכמות – אך המפסקת האש תימשך בתנאי שחמאס ינהל מו״מ בתום לב, ולא ינצל את הפסקת האש להתעצמות הצבאית וחפירת מנהרות. ״ברגע שנגלה שיש הפרה – חוזרים ללחימה״ אומר גורם מדיני ישראלי.

Back to top button