מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ ניר: "הגיע הזמן לנסח מחדש את החוזה החברתי של מדינת ישראל"

חה"כ תא״ל (במיל׳) שרון ניר (ישראל ביתנו) וחברה בוועדת החוץ והביטחון ציינה הבוקר (ראשון) כי "בג״ץ חוק הגיוס הוא הזדמנות היסטורית לא רק לפעול על פי כללי הצדק הטבעיים, אלא לתת מענה לאיום קיומי על מדינת ישראל ולגייס את כולם!"

לדבריה, "המציאות הבטחונית החל מהשבעה באוקטובר מלמדת שנחוצים לצה״ל רבבות רבות של חיילים לוחמים על־מנת להשלים את פערי הסד״כ שנגרעו מהלחימה, (סד״כ של חטיבה!) ולבנות אוגדות וחטיבות נוספות. מדינת ישראל זקוקה לצבא גדול וחכם שמורכב מכל חלקי העם!"

כאמא לקצין לוחם, וכאחת ששרתה בצבא מעל 30 שנים" הוסיפה חברת הכנסת ניר, "מאוד מעציב אותי לראות שבזמן שחיילנו הגיבורים נלחמים את מלחמת העצמאות השנייה שלנו, ישנם חרדים שקוראים ״נמות ולא נתגייס״. עלינו לחוקק חוק גיוס חובה לצה״ל שבו כל אזרח ישראלי בן 18 נושא תעודת זהות שנהנה מזכויות במדינה, מחופש הביטוי, חופש התנועה וחופש הבחירה מחויב לתרום את חלקו ולהתגייס לצה״ל. חילוני, חרדי, נוצרי, דרוזי, מוסלמי, וצ׳רקסי. כולם כולל כולם צריכים לשרת את המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה כי "מהיכרותי העמוקה עם המערכת, אני יודעת שהצבא נערך לגייס חרדים ובני ישיבות גבוהות, במסגרת מסלולים המותאמים לצרכיהם בדיוק באותו האופן שבו משולבות בצה״ל אוכלוסיות מגוונות נוספות. הגיע הזמן לשינוי, הגיע הזמן לנסח מחדש את החוזה החברתי של מדינת ישראל, להגדיר מחדש את הערבות ההדדית שלנו והמחויבות זה לזה."

לסיום אמרה: "אני קוראת לשופטי בג״ץ להורות על הוצאת צווי גיוס לכולם בהתאם ללשון החוק ולצרכי השעה."

חברת הכנסת שרון ניר
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button