בריאותמבזקים

טיפול נדיר הציל את חייה של הדס: "הפסקות הדופק פסקו לחלוטין"

ד"ר אסף דנון רופא בכיר מנהל המעבדה לאלקטרופיזיולוגיה בכרמל: "לא מצאנו בכל הספרות העולמית טיפול כזה שנעשה בחולי אפילפסיה, אני שמח שהצלחנו לעזור ולהחזיר את הדס לחיים נורמליים."

טיפול נדיר של מומחי האלקטרופיזיולוגיה בבית החולים כרמל בחיפה הציל את חייה של הדס. הדס שסובלת מאפילפסיה החלה לחוות פתאום גם הפסקות דופק שסיכנו את חייה תוך כדי התקף אפילפטי. בטיפול נדיר מהבודדים שנעשו כמותו בעולם, צרבו מומחי כרמל את צמתי הקשרים בליבה של הדס לכיוון המוח, והצליחו להחזיר את הדס לחיים רגילים.

הדס תושבת חיפה היא אימא מסורה לשלושה ילדים ובגיל 40 היא עובדת במשרה מלאה בהייטק ומלאת אנרגיה. בגיל צעיר חלתה הדס במחלת האפילפסיה מה שהתבטא בהתקפים קלים מידי מספר שבועות שטופלו ואוזנו בהצלחה על ידי טיפול תרופתי. המחלה לא הפריעה להדס לקיים חיים רגילים ומהנים. לפני כשנה התווספה להתקף האפילפטי הרגיל תופעה חדשה שסיכנה את חייה של הדס.

ד"ר אסף דנון רופא בכיר ביחידה לאלקטרופיזיולוגיה שבמרכז הרפואי כרמל מסביר: "בבדיקות מתקדמות שעשינו להדס בביה"ח גילינו כי פרט להתקפי האפילפסיה הופיעה אצל הדס תופעה חדשה של הפסקות ארוכות ועצירה מוחלטת של הדופק במהלך ההתקף האפילפטי. הפסקות הדופק גרמו להדס לעילפון מיידי עם סכנה של נפילה וחבלה חמורה. הסכנה היתה כמובן ברורה ומידית ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ההפסקה בדופק שגרמה לעילפון
ההפסקה בדופק שגרמה לעילפון. צילום: אלי דדון

מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה בכרמל ד"ר חורחה שליאמסר מעדכן כי הצוות הציע להדס שתי אפשרויות טיפול. "האופציה הראשונה הייתה השתלת קוצב", מסביר ד"ר שליאמסר. "אבל להשתלת קוצב בגיל צעיר יחסית יש השלכות של החלפת הקוצב בכל מספר שנים, סכנה לתקלות טכניות , סכנה לזיהומים ועוד, אנחנו הצענו להדס בנוסף גם את אופציית הצריבה הנדירה והדס הסכימה".

לאחר טשטוש וכשהיא בהכרה, נכנסה הדס לחדר הצנתורים בכרמל לביצוע הצריבה שככל הידוע לפי הספרות העולמית, לא בוצע בעולם טיפול צריבה כזה לסוג כזה של בעיית אפילפסיה נוירולוגית.

לאחר הדמיות סיטי וצילומים מיוחדים נכנסו בחדר הצנתורים ד"ר דנון וד"ר שליאמסר במדויק לאזור החשמלי בלבה של הדס. הם איתרו וסימנו את קצות העצבים שמגיעים מהמוח ומשפיעים על פעילות הלב ובפעולת אבלציה חשמלית הם צרבו את העצבים המסומנים ונטרלו אותם מפעילות.

הדמיית איזורי הצריבה בליבה של הדס
הדמיית איזורי הצריבה בליבה של הדס. צילום: אלי דדון

לאחר הצריכה בחדר הצנתורים ובאמצעות ציוד טכנולוגי ייעודי בדקו ד"ר דנון וד"ר שליאמסר את הדופק של הדס וגילו שהם הצליחו לפגוע במערכת המתווכת את הדופק הנמוך ללב מבלי לפגוע בפעילות הרגילה של הלב.

לאחר מנוחה קצרה ולילה להשגחה במחלקה, הדס השתחררה לביתה כשהיא במצב טוב. הדס שנמצאת בקשר הדוק עם ד"ר דנון מעדכנת כי לכל אורך השבועות האחרונים היא אומנם חווה מידי פעם את ההתקפי אפילפסיה הרגילים אבל הפסקות הדופק פסקו לחלוטין, היא כבר לא נופלת ובעצם הטיפול הצליח להחזיר אותה למסלול החיים הרגיל שלה.

דר חורחה ודר דנון בחדר הצנתורים (2)
ד"ר חורחה וד"ר דנון בחדר הצנתורים. צילום: אלי דדון

היחידה לאלקטרופיזיולוגיה שבכרמל היא חלק בלתי נפרד מהמערך הקרדיולוגי המצטיין של בית החולים. היחידה מציעה ומבצעת את כל מגוון הטיפולים המתקדמים בתחום האלקטרופיזיולוגיה והטיפול בהפרעות קצב החל מאבלציות מורכבות השתלת קוצבים ודפיברילטורים, ועד השתלת הקוצבים החדשניים ביותר ללא אלקטרודות וטיפול בקיצוב פיזיולוגי .

מנהל היחידה ד"ר חורחה שליאמסר מעדכן כי היחידה מציעה ומעניקה שירותים לכמיליון מבוטחי הכללית מכל אזור חיפה והצפון. "אנו פורסים גם בקהילה במרפאות המובילות של כללית בעכו, בזבולון בקריות, במרכז רפואי לין, וגם ביוקנעם ובכרמיאל הרופאים שלנו מעניקים רצף טיפולי מלא ואותם רופאים שלנו רואים את המטופל במרפאה בקהילה הם הרופאים שמטפלים בו במקרה הצורך בחדר הצנתורים בכרמל ".

ד"ר שליאמסר מסכם ואומר, "אנחנו ביחידה בכרמל מאמינים בשירות הטוב ביותר למטופלים שלנו, תוך שימוש ברופאים ובצוות הטוב ביותר ובעזרת הטכנולוגיה המובילה בעולם".

דר חורחה ודר דנון בחדר הצנתורים (1)
ד"ר חורחה וד"ר דנון בחדר הצנתורים. צילום: אלי דדון

Back to top button