חדשות הארץמבזקים

ראש העיר בקריאה לתושבים: "מי שאין לו מה לעשות כאן שיתפנה עוד היום"

קריית שמונה נאלצת משעות הבוקר (ראשון) להתמודד עם מטחי ירי בלתי פוסקים של ארגון הטרור חיזבאללה משטח לבנון. ראש העיר, אביחי שטרן, תיאר את המצב כ"עליית מדרגה והסלמה יומיומית" המציב סכנה ממשית לתושבים.

בשעה 16:09 הופעלה אזעקה בעיר בעקבות שיגור רקטה אחת לעבר המרחב. הרקטה נפלה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או פגיעות.

זמן לא רב לאחר מכן, בשעה 16:52 ובשעה 16:53, הופעלו שוב אזעקות כשמטחי רקטות נוספים שוגרו לעבר העיר. הפעם, הפגיעה הייתה קשה יותר – דווח על שלוש נפילות, כאשר אחת מהן פגעה ישירות באזור התעשייה בקריית שמונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"יש לנו שני נפגעים קל מרסיסים", סיפר ראש העיר שטרן. "הפצועים הובלו לבית החולים זיו בצפת לקבלת טיפול ראשוני". נזק משמעותי נגרם גם למבנים ולרכוש.

צוותי הביטחון, כיבוי האש ומד"א הוזעקו לזירות האירוע, סורקים ומטפלים. "צוותי הביטחון שלנו יחד עם כיבוי אש ומד"א נמצאים בשטח כדי לטפל בזירות", אמר ראש העיר.

בהודעה לתושבים, ראש העיר שטרן קרא להם שלא להישאר בעיר אם אין להם צורך חיוני. "לצערי היום גם ראינו פצועים ונפגעים. אני מבקש מכולם כל מי שאין לו מה לעשות בעיר לא להישאר פה שלא לצורך. אנחנו גם מפריעים לכוחות הביטחון בעבודתם בואו ניתן להם להתעסק באתרי הנפילה ובחירום ולא בעורף האזרחי".

ראש העיר אף אמר כי " אזרחים שאין להם מה לעשות בעיר אנא מכם התקשרו למוקד משרד התיירות או לחמ"ל העירוני שלנו ותבקשו פינוי עוד היום".

על אף האירועים, ראש העיר הביע אמון בכוחות הביטחון ובתושבים. "אנחנו נמשיך להיות חזקים כאן בעורף ולעדכן אתכם בכל מה שקורה", אמר, "עם ישראל חי".

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי "סמוך לשעה 18:20 הובאו למלר"ד בזיו שני פצועים שנפגעו קל, תוצאה של המטח האחרון לקריית שמונה: שני גברים בשנות ה-30, עם פגיעות הדף קלות. הם עוברים כעת בדיקות וצפויים להשתחרר לביתם בשעות הקרובות."

קריית שמונה - מטחי רקטות - נפילת רקטה - פגיעה ישירה
צילום: דוברות עיריית קריית שמונה
קריית שמונה - מטחי רקטות - נפילת רקטה - פגיעה ישירה
צילום: דוברות עיריית קריית שמונה
קריית שמונה - מטחי רקטות - נפילת רקטה - פגיעה ישירה
צילום: דוברות עיריית קריית שמונה
צילום: דוברות עיריית קריית שמונה

Back to top button