מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר חדשות 13: רוב בציבור תומך במתווה של ביידן לעסקת החטופים

מסקר חדשות 13 שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, עולה כי 48% מהציבור תומך במתווה שהציג נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעסקת חטופים, הכולל גם הפסקת אש קבועה. מנגד, 37% הביעו את התנגדותם. בנוסף, נשאלו המשיבים מי הוא הנשיא האמריקני שיהיה הטוב ביותר עבור ישראל, ורוב משמעותי של 50% השיבו כי מדובר בנשיא לשעבר והמועמד המרכזי לבחירות הקרובות, דונלד טראמפ. מנגד, רק 28% השיבו כי לדעתם ביידן עדיף.

על רקע פרישתם המסתמנת של השרים בני גנץ וגדי איזנקוט מהממשלה, נשאלו המשיבים האם הם תומכים כי במקומם ייכנסו לקבינט המלחמה השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. מהסקר עולה כי רוב משמעותי של 62% מהציבור מתנגדים לכניסתם, כש-28% בלבד תומכים בה. המשיבים נשאלו גם האם לדעתם יש לקיים בחירות לכנסת בסיום שנת 2024, ללא קשר למצב המלחמה. הדעות היו די חלוקות, כש-49% השיבו כי הם בעד המהלך, לעומת 41% המתנגדים לו. עוד נשאלו המשיבים כי במידה והם בעד הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר והלחימה, מתי יש להקים אותה. 48% טענו כי יש להקימה רק לאחר סיום המלחמה, לצד 42% שהשיבו כי יש להקימה כבר כעת.

עוד נשאלו המשיבים מה לדעתם השיקול העיקרי המוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן לשחרור החטופים. 53% השיבו כי מדובר בשיקול של הישרדות פוליטית, לעומת 30% שטענו כי מדובר שיקולים עניינים וטובת החטופים. בנוסף נשאלו מהו השיקול המוביל את נתניהו בעניין חוק הגיוס. רוב משמעותי של 75% מהציבור מאמין כי מדובר ברצון לשמור על המפלגות החרדיות בקואליציה, כשמנגד 14% בלבד טענו כי מדובר ברצון לגייס חרדים ולהביא לשוויון בנטל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ארכיון. צילום: הבית הלבן

Back to top button