חדשות חוץמבזקים

גלעד ארדן: "האו״ם מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו"

גלעד ארדן שגריר ישראל אמר בכנס "בשבע" בניו יורק: "האו״ם מהווה איום לא רק על ישראל אלא על העולם כולו, מכיוון שהוא ארגון שהשתנה באופן דרמטי מאז 1948 ולא מחזיק עוד באותם ערכי יסוד. אינטרסים פוליטיים רבים שמניעים את ההחלטות באו״ם נועדו ללבן את מעשיהן של מדינות כמו רוסיה, שבהצבעותיהן מכוונות נגד ישראל אך ישנו אינטרס חבוי אחר שם". את הדברים אמר השגריר בראיון לעיתונאי יוני קמפינסקי הערב (ראשון) בכנס ירושלים של קבוצת "בשבע" בניו יורק.

לגבי השתתפות של ישראל באו"ם , אמר ארדן: *"לפעמים אני תוהה האם ישראל צריכה להמשיך ולהיות חברה בארגון כמו האו״ם, אך בשביל הכבוד הלאומי של ישראל ובשביל החברים שנשארו לנו בקרב אומות העולם, אני חושב שזה עדיין חשוב להיות שם. לצד זאת, צריך לעודד מאמצים למנוע מימון של ארגוני האו״ם על ידי מדינות כדוגמת הולנד. ישראל צריכה לייצר את המועדון הפנימי שלה בקרב המדינות החברות באו״ם, המדינות שתומכות באמת ובתמים בערכים דמוקרטיים".

ארדן הוסיף: "הצעדה השנה הייתה מרגשת יותר מתמיד עם משפחות החטופים, המשפחות השכולות ואלפי אלפים של תומכי ישראל שנטעו בי את האמונה שלא נפסיק להילחם, לא נפסיק, עד שחמאס יושמד". לדבריו: "נאמר לי שוב ושוב על ידי המשפחות שלא איבדנו את יקירנו לשווא, כד שחמאס ישאר בשלטון. ישראל חסרה לי, ארבע שנות גלות הספיקו לי והגיע זמני לשוב הביתה ולהיות עם עמי בזמן הימים הקשים האלה. זאת בנוסף, לשני ילדי שאמורים להתחיל את המסגרות הצבאיות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
גלעד ארדן - כנס בשבע בניו יורק
צילום: חיים טויטו

Back to top button