חדשות הארץמבזקים

משפחות שכולות ומשפחות פצועים נכנסו הלילה לתפילה מיוחדת בקבר יוסף

הלילה (שני) התקיימה כניסה לקבר יוסף. בין הנכנסים היו גם משפחות פצועים ומשפחות שכולות שהתפללו לרפואת יקיריהם, לניצחון צה"ל במלחמה ולהחזרת החטופים.

הכניסה התקיימה לרגל "יסוד שביסוד", יום ספירת העומר המיוחס בקבלה ליוסף הצדיק. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות של מועצה אזורית שומרון בליווי צה"ל ובסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של מועצה אזורית שומרון.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בכניסה תפילה לשלום חיילי צה"ל, כוחות הביטחון ושלום החטופים, וסגנו דוידי בן ציון והרב יוסי פלאי אחיה של עפרה פליקס הי"ד שנרצחה, קראו תהילים. דגן אמר לקהל: היום "היסוד שביסוד", יום ספירת העומר המיוחס בקבלה ליוסף הצדיק. כולנו לפני הכל מודים לחיילי צה"ל, לחטיבת שומרון, מג"ב, למשטרת ישראל על האבטחה של קהל ההמונים שמגיעים לכאן. ושולחים להם מכאן חיבוק גדול ובעיקר תפילה, שינחם בעצה טובה. ושהקב"ה יתן את הכוח לחיילי צה"ל ולממשלת ישראל להדביר את אויבינו הברברים. להחזיר בעזרת השם את אחיותינו ואחינו השבויים מתוך ניצחון גדול בעזרת ה'. את הכניסה הזו של "היסוד שביסוד" מובילות משפחות שכולות והפצועים הגיבורים במלחמה, ואנחנו מתכבדים כאן בנוכחות שלהם כאן איתנו. כולנו מחבקים אתכם, אתם לא לבד מכוחכם עם ישראל ינצח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנחנו מתפללים לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון בכל מקום שהם. ושה' יחזיר את אחינו ואחיותינו החטופים שלמים ובריאים ומתוך ניצחון גדול".

בין המשפחות השכולות שהגיעו להתפלל, הגיעה גם משפחתו של אלחנן קליין הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי בתחילת המלחמה כשהיה בדרכו מפעילות מבצעית לביתו שבעינב. אחיו ישי הגיע להתפלל בקבר יוסף ואמר: "אני חושב שהיה משמח את אלחנן לדעת שאנחנו כאן, דווקא בזמן מלחמה, האחיזה היהודית הייתה מאוד חשובה לו, והאחיזה בקבר יוסף היא בטח חלק מזה".

יונתן פינטו מהישוב צופים שנפצע והתעוור ב 7 באוקטובר כשלחם בקיבוץ ניר עוז כחלק מחטיבה 7 הגיע עם ליאור אביו שאמר: "הכניסה לקבר יוסף בשבילנו היא דבר אדיר, באנו להתפלל לקבר יוסף לניסי ניסים בשביל יונתן, שבזכות יוסף יחזור לו מאור העיניים, זכות גדולה בשבילנו הכניסה הזו". ליאור סיפר על הלחימה של יונתן במקום, שנפגע בשעה 6:45 בבוקר השביעי באוקטובר, ולא ניתן היה לחלץ אותו עד שהחילוץ נעשה באופן רגלי, והצליחו להביא אותו לבית חולים רק בשעה 15:00 באותו יום.

כמו כן הגיעו להתפלל בקבר יוסף הלילה, שני אחיו של הלוחם החובש אהרון שטרנליב מחוות גלעד שנפצע קשה מפגיעת מחבל צלף בלחימה של "הנח"ל החרדי" בבית חנון בצפון הרצועה, והמשפחה מבקשת להתפלל להחלמתו המליאה של אחיהם: "אהרון בן שרה הנדל" .

הגיעו לשכם גם משפחות שכולות שהגיעו להתפלל לעילוי נשמת בני משפחתם שנהרגו על קידוש ה'. בהם: משפחתו של בן יוסף לבנת הי"ד, שנרצח כשנכנס להתפלל בקבר יוסף. הרב מנחם וטובה פליקס, הוריה של עפרה פליקס הי"ד שנרצחה כשהייתה רק בת 19 בפיגוע ירי.

באו להתפלל על עם ישראל גם אלישבע חי ובנה נחמן שהיה בן שנתיים כשאביו נרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו לביתו שבשבי שומרון. אלישבע אמרה שזו הכניסה הראשונה שלה לקבר יוסף מאז פרוץ המלחמה והיא מתפללת גם על בנה שנלחם עכשיו בעזה. כמו כן הגיעה משפחתו של הלל ליברמן הי"ד שנרצח כשהיה בדרכו להתפלל בקבר יוסף.

ראש מועצת שומרון הודה לחיילי חטיבת שומרון בראשותו של המח"ט אל"מ שמעון סיסו, קצין ההגמ"ר ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו ואפשרו את הכניסה.

בתמונה: ראש מועצת שומרון בקבר יוסף יחד עם משפחות שכולות ומשפחות הפצועים בהם: יונתן פינטו שהתעוור בלחימה בניר עוז, הרב מנחם פליקס אביה של עפרה פליקס שנהרגה בפיגוע ירי, והרב יוסי פלי אחיה של עפרה, אלישבע חי אלמנתו של הרב מאיר חי הי"ד, אחיו של אהרון שטרליב מה"נח"ל החרדי" שנפצע קשה בעזה וכן ישי אחיו של אלחנן קליין הי"ד שנרצח בפיגוע ירי.

ראש מועצת שומרון בקבר יוסף יחד עם משפחות שכולות ומשפחות הפצועים
צילום: מועצה אזורית שומרון
צילום: צביקי גולדברג

2 תגובות

Back to top button