חדשות הארץמבזקים

יעקב חגואל: "ישנה עלייה של 600 אחוזים באירועים האנטישמיים"

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר אתמול (ראשון) בכנס ירושלים של קבוצת בשבע בניו יורק כי "מדברים על עלייה של 600 אחוזים באירועים האנטישמיים ביחס לשנה שעברה. בשבעה באוקטובר פרצה מלחמה לא רק נגד ישראל, פרצה מלחמה נגד העם היהודי ולא פשוט ברחובות גם כאן היום."

עוד הוסיף חגואל: “הגענו עם משלחת מדהימה של ראשי ערים. השלטון המקומי בישראל זה חוד החנית בעשייה הציבורית. הלכנו ברחוב והייתה שם הפגנה של פרו פלסטינאים יהודים. עצוב לראות שכאלה. "

חגואל התייחס על העברת חוק בכנסת ישראל בעניין האנטישמיות העולה ואמר כי "הייתה החלטה היסטורית של ממשלת ישראל. צריך להבין, כל מי שנפגע בפעילות אנטישמית מחוץ לישראל והוא אזרח ישראלי, מוכר כנפגע פעולות איבה, מי שיהודי ולא אזרח ישראלי, לא היה מוכר כנפגע פעולות איבה. זה שבעל אזרחות ישראלית הוכר כנפגע פעולות איבה, וזה שלא בעל אזרחות ישראלית לא הוכר. ההחלטה הזו גורמת לכך שכל מי שנרצח בפעולה ממניעים אנטישמיים והוא יהודי יוכר כנפגע פעולות איבה ע"י ממשלת ישראל. זו החלטה היסטורית של ממשלת ישראל שמחזקת את כך שמדינת ישראל היא הבית של כל היהודים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על הבן שלו ששירת במילואים ונכנס לעזה אמר חגואל: "הבן שלי שירת בעזה במילואים מעל 100 ימים. יש לנו עם של גיבורים. חיילי המילואים, האימהות של חיילי המיל', האבות, הנשים של חיילי המיל', האזרחים, היהודים האדירים שגרים כאן שאספו כסף ומוצרים. איזו ערבות הדדית, איזה עם מדהים אנחנו. יש לנו בהחלט במה להיות גאים."

הוא התייחס לרצח גיסו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ואמר: "גיסי אסף נרצח במסיבת הנובה, הוא היה פראמדיק והוא הגיש עזרה לפצועים, נרצח על ידי החמאס יימח שמם וזכרם אבל הם לא ישברו אותנו, אנו כאן ונישאר בישראל לעולם ועד. "

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית
יעקב חגואל. צילום: חיים טויטו-כנס בשבע בניו יורק

Back to top button