מבזקיםפוליטי / מדיני

על רקע האיומים לפרישה מהממשלה: נתניהו הזמין את בן גביר לפגישה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לקיים הבוקר (שני) פגישה דחופה עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, על רקע האיומים האחרונים שלו לפרוש מהממשלה. המחלוקת בין השניים התעוררה לאור הנאום של נשיא ארה"ב ביידן שמהלכו הציג תוכנית בת שלושה שלבים לסיום המלחמה בעזה שתכלול את השבת כל החטופים והנעדרים המוחזקים בידי ארגוני הטרור.

במהלך הפגישה, נתניהו מתכוון להציג בפני בן גביר את פרטי המתווה המתגבש להשבת החטופים הביתה. גורמים בסביבתו של ראש הממשלה מדגישים כי בניגוד להצהרותיו האחרונות של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, טיוטת ההסכם אינה כוללת התחייבות ישראלית להפסקת הלחימה בעזה.

בנוסף, בלשכת ראש הממשלה שוללים את הטענות כי מדובר ב"עסקה מופקרת" ומבהירים כי שאר הסעיפים בהסכם אינם פוגעים באינטרסים הביטחוניים של ישראל. זאת, בתגובה להתבטאויותיו הנוקבות של בן גביר, אשר הגדיר את פרטי העסקה כפי שפורסמו כ"תבוסה מוחלטת" ולא כ"ניצחון מוחלט".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המתיחות בין ראש הממשלה לבין השר לביטחון לאומי מעמידה בסימן שאלה את יציבות הממשלה, כאשר בן גביר ממשיך לאיים בפרישה אם העסקה אכן תצא אל הפועל. נתניהו, מצידו, נחוש להתקדם במאמצים לשחרור החטופים תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

הפגישה הצפויה היום עשויה להיות קריטית לעתיד הממשלה ולהתפתחויות במשא ומתן המורכב להחזרת הישראלים הנמצאים בידי ארגוני הטרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

Back to top button