טיוליםמבזקים

אדם וים – יומיים של פעילות במוזיאון הימי בחיפה ובשמורת שקמונה

רשות הטבע והגנים מציינת החודש (יוני) כמדי שנה את חודש 'אדם וים', במהלכו תבצע הרשות פעילויות הסברה בשטח וברשתות החברתיות, כדי לעלות את מודעות הציבור לחשיבות הכרזת שמורות טבע ימיות לצורך שימור הטבע הימי. במהלך החודש, יצוין יום האוקיינוסים העולמי (08/06) – יום המהווה הזדמנות לכולנו להחזיר אהבה לים שמעניק לנו כל כך הרבה.

השנה, הפעילות המרכזית תתקיים בשמורת הטבע הימית שקמונה-רכס הכרמל, שהוכרזה כשמורה כבר בשנת 2008. הרשות מזמינה את הציבור "לצלול" ליומיים של פעילות מגוונת ומשולבת במוזיאון הימי בחיפה לצד, פעילות בשמורת טבע שקמונה-רכס הכרמל, בהרפתקה שהיא כולה ים. בימי שישי ושבת (07-08.06) יתקיימו סיורים בהם יוכלו המבקרים להכיר את החוף הסלעי בשקמונה ואת שמורת ים ראש כרמל המהווה בית גידול עשיר לבעלי חיים קטנים וגדולים. בנוסף, ב 8.6 תתקיים במוזיאון הרצאה לכל המשפחה בנושא כרישים, סדנת יצירה לילדים, ביקור בתערוכה ועמדת הסברה והצטרפות לאפליקציית "Sea Watch" שפותחה על ידי החברה להגנת הטבע בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, כדי שהציבור יוכל לדווח על מפגעים בים התיכון, ובכך לעזור לעבודת ההגנה על הים וערכי הטבע המוגנים בו.

לכבוד ציון החודש הרשות "משתה מהים" ביחד עם קהילת המחקר הישראלית, עשרה סיפורים מעניינים ותופעות מיוחדות ויוצאות דופן של ערכי טבע ימיים בארץ ישראל, בליווי איורים וצילומים. העולם המופלא שמתחת למים מסב לנו הנאה ומעורר סקרנות ולא מפסיק להפתיע אותנו בייחודיותו. הציבור מוזמן להיכנס לאתר ולקרוא את שלל הכתבות וכן לעקוב לאורך החודש אחרי הרשתות החברתיות של רשות הטבע והגנים בהם ישותף מידע רב על יצורים ימיים מעניינים ועוד הפתעות רבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "הים התיכון הוא מנוע צמיחה כלכלי אדיר למדינת ישראל, אבל עלינו להקצות את השימוש בו ביעילות שתשמור עליו גם לדורות הבאים. אנשי המקצוע המעולים של רשות הטבע והגנים עמלים כל העת על יצירת אותו איזון עדין שבין שמירה על הקיים לבין התפתחות וצמיחה, ומשכך זוהי גאוותנו לקחת חלק באירועי "אדם וים" גם בשנה קשה זו של מלחמה שנכפתה עלינו. אנו קוראים לציבור הרחב לקחת חלק בפעילויות המתוכננות, ולהתגאות בהישגים הרבים שהשיגה מדינת ישראל בתחום שימור ושיקום המגוון הביולוגי בים התיכון כחלק מחזונה האקולוגי ארוך-הטווח".

מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי: "הים עשיר בנופים מיוחדים, ערכי טבע ונוף הנמצאת באיום תמידי. אנחנו רואים משנה לשנה כיצד שמורות טבע ימיות שעברו את הליך ההכרזה וזכו להגנה משתפרות, החיים בהם משגשגים ומשתקמים בבטיחות ובבריאות, וזה ניכר בסקרים הימיים שהרשות עורכת. כמי שאמונים על שמירת הטבע הישראלי, אנו ברשות הטבע והגנים שמנו לעצמנו כיעד להוביל ולפתח את שמירת הטבע הימי. שאיפתנו היא להגיע למצב שבתוך 5 שנים נגיע ל-10% שמורות ימיות מוכרזות. אנחנו נמשיך לפעול לשימור המערכות האקולוגיות הימיות בשיתוף פעולה ובהעלאת המודעות הציבורית".

חוף דור - חוף הבונים - צדפות
צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים
חוף דור - חוף הבונים - צב ים ירוק
צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים
חוף דור - חוף הבונים
צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים

Back to top button