מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: רצח בעקבות מתיחות בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתראה

פרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד אזרח אריתראה, אשר על רקע מתיחות בין מתנגדי לתומכי המשטר באריתראה, רצח את אחד ממתנגדי המשטר בתל אביב.

כתב האישום מייחס לנאשם יונאס גראנדה בן 36 ביצוע עבירות של רצח (בכוונה), קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן, הוגש כתב אישום נגד אזגמן זרימאונט, בן 41, המואשם בביצוע עבירות של קישרת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות (בצוותא) ושיבוש מהלכי משפט.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד לבנת מלמד מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), כאמור על רקע מתיחות ששררה בין מקצת ילידי אריתריאה השוהים בישראל, אשר נחלקו לתומכי ומתנגדי המשטר הנוכחי באריתריאה, נפגשו הנאשמים עם אחר במטרה לפגוע במתנגדי המשטר, וזאת בהמשך למידע שהגיע לידם ולפיו בכוונת מתנגדי המשטר לפגוע בתומכי המשטר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הקשר, ביום 9/5/24 בצהרי היום, הבחינו השלושה בטבורה של ת"א ב-Yibra Mangenbujs ז"ל, המזוהה עם קבוצת מתנגדי המשטר באריתריאה, אשר חלף על פניהם באופניים. הנאשמים והשותף השלישי עקבו אחריו על גבי גלגנוע ברחובות תל אביב, תפסו אותו בפינת רחוב ההגנה, שם אחז הנאשם יונאס בחוזקה במנוח, משך אותו מאופניו, בעוד השותף תקף אותו באמצעות מוט ברזל בחלקי גופו, מספר רב של פעמים.

מיד לאחר מכן, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לגרום למותו של המנוח. אז, שלף הנאשם סכין מכיסו ודקר את המנוח כ-5 דקירות בגבו, ירכו ובזרועותיו, בכוונה לגרום למותו, בנוכחות אחרים. הנאשם השני אזגמן עמד כל העת בסמוך, בעודם תוקפים ופוצעים את המנוח בסכין ובמוט ברזל. המנוח הצליח להימלט, נס על נפשו לרחוב מקביל, שם התמוטט ומותו נקבע בבית החולים "וולפסון".

לאחר ביצוע הרצח, הם נמלטו מהמקום לביתו של אזגמן, שם כיבס הנאשם את בגדיו המגואלים בדמו של המנוח. לאחר מכן, המשיכו למקום עבודתו של אזגמן, שם שטף הנאשם את הסכין אשר שימשה אותו בביצוע הרצח, במטרה להשמיד ראיות ולשבש הליכי חקירה. השותף השלישי טרם נעצר. התיק נחקר ע"י ימ"ר ת"א.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט לעצר את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר צוין, כי מעשיו המתוכננים של הנאשם, בסיוע אחרים, הביאו לכך שהמנוח קיפח את חייו על רקע אמונתו ודעתו הפוליטית.

בקשת מעצר רצח אזרח אריתראה בקשת מעצר נאשם שני כתב אישום נאשם שני כתב אישום רצח אזרח אריתראה
הפגנה - הפרת סדר - אריתראים - תל אביב
ארכיון. צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

Back to top button