מבזקיםצבא וביטחון

דיווח: ישראל עשויה לפתוח במלחמה בלבנון בקרוב

על פי דיווחים מדיפלומטים זרים בביירות, ישראל מתכננת מתקפה רחבת היקף על לבנון בחודש הקרוב. האיומים הישראליים הועברו לממשלת לבנון בימים האחרונים, כאשר המסרים החמורים ביותר הגיעו ממקורות בריטיים בכירים.

הדיפלומטים הבריטיים העריכו כי ישראל עשויה לפתוח במתקפה צבאית נגד לבנון כבר באמצע יוני, וקראו לביירות להיערך למלחמה בלוח זמנים ובהיקף בלתי ידועים. החששות מפני הסלמה גוברת בזירה הצפונית מגיעים על רקע המשבר המתמשך בין ישראל לחמאס בעזה.

לצד האיומים הישראליים, גורמים קטארים הביעו ספקות לגבי נכונותה של ישראל להגיע להפסקת אש בעזה, למרות מאמצי התיווך האינטנסיביים של ממשל ביידן. השר הלבנוני לשעבר, ווליד ג'ונבלאט, אישר כי שמע חששות דומים במהלך ביקורו האחרון בקטאר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתוך כך, יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, קיים שיחה ממושכת עם היועץ האמריקני עמוס הוכשטיין, זמן קצר לפני נאומו של הנשיא ביידן על ההצעה הישראלית לעסקת חילופי השבויים. על פי גורמים המעורים בפרטי השיחה, הוכשטיין הדגיש את מחויבות ארה"ב להשגת הסדרה בגבול הדרום ולהפסקת האש בעזה, אך נמנע מלהתייחס ישירות להצעה הישראלית.

מקורות מדיניים בביירות מעריכים כי האופטימיות של המתווך האמריקני התפוגגה נוכח עמדתה הנוקשה של ממשלת ישראל ביחס להצעת הנשיא ביידן. בד בבד, גורמים במפלגות הערביות המקורבות למשא ומתן בסוגיית עזה טוענים כי חיזבאללה מגביר את הלחץ על ישראל בזירה הצפונית, דבר המעורר דרישות נרחבות בצה"ל ובדרג המדיני לנקוט בצעדי הרתעה משמעותיים נגד הארגון השיעי ונגד ממשלת לבנון.

הסלמת המתיחות בגבולותיה הצפוניים והדרומיים של ישראל מעוררת דאגה עמוקה בקהילה הבינלאומית, הן בשל הפוטנציאל להתלקחות אזורית רחבת היקף והן בשל ההשלכות ההומניטריות החמורות הצפויות למדינות האזור. מאמצי התיווך של ארה"ב ומדינות המערב נמשכים במרץ, אך הסיכויים להימנע מעימות צבאי נוסף נראים קלושים נוכח העמדות הנוקשות משני הצדדים.

כוחות צה"ל בלבנון - מלחמת לבנון השנייה
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

Back to top button