חדשות הארץמבזקים

במשך שעות: עשרות צוותי כיבוי וכוחות צה"ל פעלו בשריפות בצפון הארץ

לאורך כל הלילה התקיימו באגף המבצעים, פיקוד הצפון ופיקוד העורף הערכות מצב יחד עם כוחות הכיבוי וההצלה (כב״א) על מנת להקצות אמצעים נוספים, כוחות ויכולות כיבוי למאמץ כיבוי השריפות בצפון. תוגברו כוחות המילואים, כלים הנדסיים וציוד מכני, כבאיות ומיכליות כיבוי.

לוחמי גדוד הכבאות של פיקוד העורף פעלו בשטח וסייעו לכוחות הכיבוי. הכוחות השיגו שליטה על מוקדי השריפות, ולא נשקפה סכנה לחיי אדם. מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הגיע אף הוא לתחנת כיבוי אש בקרית שמונה.

שישה לוחמי מילואים נפגעו באורח קל כתוצאה משאיפת עשן ופונו לבית החולים, משפחותיהם עודכנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמרכז הרפואי זיו נמסר כי "אתמול (ב') סמוך לשעה 22:00, הובאו למלר"ד בזיו, שישה חיילים (מילואים) שנפגעו קל, תוצאה של פעילותם בסיוע לכיבוי השריפות סמוך לקריית שמונה. יותר מאוחר, הובאו עוד חמישה אזרחים שנפגעו קל, לאחר שנטלו חלק בכיבוי השריפה בסמוך לעמיעד. מדובר בפגיעות קלות כתוצאה משאיפת עשן. הנפגעים עוברים סדרת בדיקות וישוחררו בהמשך."

כאמור, במהלך הלילה ולאחר למעלה מ-9 שעות לחימה באש, הגיעו צוותי הכיבוי לשליטה בשריפה שפרצה סמוך לעמיעד.

18 צוותי כיבוי ממחוזות צפון, חוף ומרכז פעלו להשגת שליטה באש לצד כוחות מרט״ג, קק״ל, צה״ל ומשטרת ישראל. עם אור ראשון הוזנקו ארבעה מטוסים מטייסת הכיבוי האווירית ״אלעד״ שסייעו לצוותי הכיבוי להגיע לשליטה באש.

מפקד האירוע, מפקד תחנת טבריה, טפסר משנה בוריס אייזנברג אמר כי "הצוותים פעלו במהלך הלילה בעצימות גבוהה ובנחישות רבה במשך שעות ארוכות. פעלנו לבלום את השריפה ב-4 גזרות והגענו לשליטה בכל הגזרות. ניתן להעריך כי השריפה כילתה כ-4000 דונם".

לאורך כל הלילה ביצעו לוחמי האש פעולות כיבוי ובלימה לשריפה ממש על קו הבתים בקריית שמונה ובכפר גלעדי. יחד עם צוותי הכוננות של כפר גלעדי עצרו הכוחות את האש ומנעו את התפשטות השריפה אל תוך הבתים.

ארבעה צוותי כיבוי פעלו גם בקרן נפתלי בשריפה שפרצה אתמול בשעות הצהריים בכדי להשתלט על השריפה.

לוחמי האש ממחוז צפון נאבקים בשריפות ברחבי המחוז קרוב ל-20 שעות ובתנאי מזג אוויר קיצוניים תוך חתירה למגע להציל חיים ולמנוע פגיעה ברכוש.

פעילות צה"ל בשריפות בצפון - לילה
צילום: דובר צה"ל
פעילות צה"ל בשריפות בצפון - לילה
צילום: דובר צה"ל
פעילות צה"ל בשריפות בצפון - לילה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל – מחוז צפון

Back to top button