חדשות הארץמבזקים

סטודנטים באוניברסיטת תל אביב לנתניהו: ללא שוויון בנטל – נשבות

אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת תל אביב הודיעה היום (שלישי) על כוונתה להשבית את הלימודים ולנקוט בצעדי מחאה נרחבים במידה והממשלה תמשיך בקידום חוק הגיוס המוצע, המעניק פטור גורף משירות צבאי לחלקים נרחבים בחברה הישראלית ובמקביל פוגע בסטודנטים

במכתב ששלחה האגודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר החינוך יואב קיש, נכתב: "כל עוד החקיקה הנוכחית, המפלה והאי-שוויונית, עומדת על הפרק – אנו ננקוט את כל כלי המחאה העומדים לרשותנו על מנת לשבש את שגרת היום-יום של האקדמיה והמדינה עד לקידומו של מתווה גיוס שוויוני ואחראי".

הצעד החריף מגיע יומיים לאחר דיון בבג"ץ בעתירות נגד החוק, בזמן שסטודנטים נושאים בעומס חריג של שירות מילואים מאז 7 באוקטובר, ובמהלך חרבות ברזל נהרגו 17 סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב. "הפתרון למצב זה הוא חוק גיוס אחראי שיבזר את עול המילואים ויגדיל את אחוז המשרתים," נאמר במכתב. "אנו מודאגים שהכבדת נטל המילואים בשל המחסור בכוח אדם תביא למצב אבסורדי שבו סטודנטים וסטודנטיות יידרשו לבחור בין חובתם וזכותם להגן על המולדת לבין בניית עתידם המקצועי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דניאל זילבר, יו"ר האגודה, קוראת לכל אגודות הסטודנטים להצטרף למאבק: "חוק הגיוס אינו נושא פוליטי, אלא עניין הנוגע ישירות לסטודנטים. אנו משלמים על כך בימי מילואים. אנחנו נלך עד הסוף בסוגייה הזאת עד שבירושלים יבינו שיש הכרח שכל המגזרים ישרתו במדינה".

צילום: אוניברסיטת ת"א
הצהרת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב

2 תגובות

  1. האוניברסיטה עם הכי הרבה משתמטים מצה"ל ופעילים בארגונים אנטי ישראלים. שישבתו.

Back to top button