חדשות הארץמבזקים

השר מיקי זוהר: נושא הביטחון באולימפיאדה בראש סדר העדיפויות

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר היום (שלישי) כי "נושא הביטחון באולימפיאדה בראש סדר העדיפויות. לא היססנו והגדלנו את תקציב האבטחה ב-50%, הגבוה בעולם. לא אפרט את המורכבויות, אבל אנו בקשר עם גורמי הביון הצרפתיים שמאבטחים את המשחקים ואת המשלחת הישראלית". השר אמר את הדברים בתדרוך עיתונאים לקראת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, שנערך היום (שלישי) יחד עם יעל ארד יו״ר הוועד האולימפי בישראל, וגילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. השר ציין כי "תרבות וספורט מביאים לנו אושר. נייצג את ישראל בכבוד ובצורה ספורטיבית, וזו הדרך ליצור גשר בינינו לבין העולם.ישראל היתה ועודנה מדינה ערכית ומוסרית. נניף את הדגל שלנו בענווה ובגאווה".

יעל ארד יו"ר הוועד האולימפי אמרה: "אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים". בהקשר זה, השר זוהר סקר את השקעת משרדו בספורטאיות ובספורטאים וציין כי החליט להגדיל את המענקים על מדליות אולימפיות: מדליית זהב מיליון ש״ח; מדליית כסף 700,000 ש״ח; מדליית ארד 500,000 ש״ח. לטענת השר, ״אלו הסכומים הגדולים ביותר שניתנו אי פעם, אנו רוצים להביא למצב שספורטאים וספורטאיות לא ידאגו למצבם הכלכלי כשיחזרו לארץ וימשיכו להביא הישגים, לצד המוטיבציה הגדולה מאוד שלהם באופן אישי״.

יעל ארד יו״ר הוועד האולימפי בישראל: “המיקוד של הספורטאים בספורט הוא קריטי לאור המצב המורכב במדינה, הם צריכים להיות ממוקדים רק בספורט. כל בקשה וצורך אבטחתי שעולה – אנחנו מקבלים מענה מלא מהוועדה המארגנת ומהוועד האולימפי הבינלאומי. אנחנו נוסעים כדי לזכות במדליות אולימפיות. המטרה שלנו היא להגיע לארבע-חמש מדליות ו-15 עד 18 גמרים. בטוקיו היו לנו 17 גמרים ואנחנו רוצים לשבור את השיא של כמות הגמרים”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארד הוסיפה: “יש לנו ספורטאים שהם מועמדים טבעיים למדליות. שלוש אלופות עולם ואלוף עולם אחד, אבל יש לנו עוד שלושה מועמדים שהם בעלי מסוגלות משמעותית לזכות במדליה כי הם הוכיחו שהם מסוגלים לזה ויש להם גרף שיפור. לכן יש לנו תשעה מועמדים, אבל אנחנו מעריכים שנעמוד על בין ארבעה לחמישה מדליסטים”.

צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button