חדשות הארץמבזקים

צה״ל יחשוף את ממצאי תחקיר הטבח ב- 7.10 החל מחודש הבא

צה"ל נערך להציג בפני הציבור הישראלי את תחקירי המחדל והקרבות שהתרחשו ב-7 באוקטובר במהלך חודש הבא. לאחר חודשים ארוכים של עבודת תחקיר מקיפה, הכוללת יותר מ- 40 מוקדי קרבות ותחקירים בזרועות וחילות שונים, הצבא יציג את הממצאים לעיני הציבור.

התהליך צפוי להימשך כ- 6-8 שבועות, כאשר התחקירים יוצגו בחלקים שונים, לאחר סיכום והצגה ראשונית על ידי הרמטכ"ל הרצי הלוי. ראשית, יוצגו ממצאים לגבי התפתחות התפיסה המבצעית וההיערכות מול רצועת עזה החל משנת 2018 ואילך, עם דגש על האירועים בגבול במהלך "צעדות השיבה".

לאחר מכן, יוצגו כ- 40 תחקירים שונים הנוגעים לקרבות הספציפיים בעוטף עזה, כאשר תחקיר הקרב על בארי יוצג ראשון בשל רגישותו ומרכזיותו בסערה הציבורית שפרצה. תחקירים אלו יוצגו תחילה למשפחות הנפגעים, ורק לאחר מכן לציבור הרחב. בנוסף, יוצג תחקיר מקיף לגבי "ליל 7 באוקטובר" עצמו, הכולל את חלקם של כלל הגופים הצבאיים הרלוונטיים באותו לילה – פיקוד דרום, אמ"ן, חיל האוויר, אגף המבצעים וחיל הים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בצה"ל רואים חשיבות רבה בשקיפות המלאה של התהליך, ומדגישים כי מדובר ב"מבחן גדול לאמון הציבור" בצבא. יחד עם זאת, מוסיפים בצבא, כי התחקירים אינם באים במקום וועדת חקירה ממלכתית או בדיקה חיצונית על ידי מבקר המדינה, שצפויות לבחון היבטים נרחבים יותר של האירועים.

הרמטכ"ל - רא"ל הרצי הלוי
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

2 תגובות

  1. יפה מאוד חוקרים את עצמם חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח לא מאמינים בכם

  2. תחקיר שלך ?! שלך לא שווה אתה חייב לעוף ולהיות מאחורי סורג

Back to top button