מבזקיםתנועה ותחבורה

הסכם פורץ דרך נחתם בין שתי חברות התשתית הגדולות במדינה

היום נחתם הסכם בין חברת החשמל לבין חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) שיאיץ את הקמת התשתית הנדרשת לפרויקט המטרו- הפרויקט התחבורתי הגדול בגוש דן.

בטקס שהתקיים היום, חתמו מנכ"ל נת"ע, חיים גליק ומאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל על הסכם שיתוף פעולה בין החברות. ההסכם מתווה דרך פעולה אשר תקצר לוחות זמנים ותסייע בהסרת חסמים בכל הקשור להעתקת התשתיות.

מדובר בפרויקט התשתית התחבורתי הגדול ביותר במדינת ישראל – מערכת הסעת המונים של קווי רשת תת קרקעיים באורך של כ-150 ק"מ אשר תהווה חלק מהמערך התחבורתי הנבנה ברחבי מטרופלין גוש דן .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין היתר קובע ההסכם, כי חברת החשמל תקים יחידה נפרדת לביצוע הפרויקט שתמנה כ-134 עובדים מתחום התכנון והביצוע שתיתן מענה ללוחות זמנים מחייבים לביצוע העבודות הנחוצות בפרויקט ואף קצרים מאלה הקבועים באמות המידה, וזאת לטובת קידום מהיר של הפרויקט.

פרוייקט הקמת המטרו כולל עבודות תשתית החורגות מכל פרויקט תשתיות אחר בישראל, ולכן הוחלט בין החברות, על יצירת מנגנון ייחודי המתאים לפרויקט בסדר גודל כזה. חברת החשמל תהיה אמונה על העתקת התשתיות ומציאת חלופות אחרות להטמנת הרשת בקרקע וכן תספקתשתית בתחנות וחיבור למכונות החפירה לפרוייקט. עלות ההסכם על פי הערכות התכנון כ- 530 מיליוני ש״ח לשלב א' של הקמת המטרו.

בתאריך 28.5.2024 אושרה בוועדת המכרזים העליונה בנת"ע ההתקשרות עם חברת החשמל. דירקטוריון חברת החשמל אישר את ההתקשרות ביום 30.5.24. עקרונות ההסכם ישמשו את נת"ע במידת הצורך גם לשלב ב' ולהארכת הקו האדום. ההתקשרות מאושרת ומתואמת עם כלל הגופים ,בהם משרדי התחבורה, האוצר והאנרגיה, רשות החשמל, רשות החברות ורשות המטרו.

חיים גליק מנכ"ל נת"ע אמר: "אני שמח כי לאחר דיאלוג פורה עם מנכ"ל חברת חשמל הגענו להסכמות שיקצרו את לוחות הזמנים של הקמת המטרו באופן משמעותי, עובדה השווה חיסכון של מיליארדי שקלים למשק. כבר בקו האדום הבנו כולנו, שאין די ברצון טוב של כלל הגופים להירתם לאתגר, אלא נדרשת הסדרה המעוגנת בהסכם ותמורה. אני מבקש להודות למשרדי התחבורה והאוצר על תמיכתם בקידום ההסכם."

מאיר שפיגלר מנכ"ל חברת החשמל אמר כי ״מדובר בהסכם היסטורי, סנונית ראשונה בדרך לפלטפורמה לאומית לקידום פרוייקטים מערכתיים לטובת המשק והציבור הישראלי. המו״מ היה ענייני, מקצועי ומאוזן כך ששני הצדדים יוצאים נשכרים מפרותיו.״

״חברת החשמל תרתם במלא המרץ להשלים את עבודות התשתית הנדרשות להנעת רכבת המטרו, בלוחות זמנים שלא יעכבו את התקדמות שאר העבודות, נשוא הפרוייקט. שיתוף הפעולה מהווה נדבך מרכזי במינוף יכולות שיניבו תפוקות מרביות. בהזדמנות זו אודה למנכ״ל נת״ע מר חיים גליק ולצוות עובדיו על פילוס הדרך לגיבוש ההסכם שנחתם״. הוסיף.

מנכ״לֹ חברת החשמל - מנכ״ל חברת נת״ע
צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

Back to top button