חדשות הארץמבזקים

גלאי עשן מציל חיים: פרויקט ייחודי של חברת עמידר וכבאות והצלה לישראל

תחנה אזורית בית שמש ממשיכה להוביל את תחום הבטיחות באש, כאשר תחנת הכיבוי וחברת עמידר החדשה חברו יחדיו בפרויקט ייחודי להתקנת גלאי עשן בנכסי הדיור הציבורי בעיר. הפרויקט שם דגש על ההגנה להאוכלוסיה הוותיקה המתגוררת בדיור הציבורי.

לוחמי האש, מתנדבים בוגרים וצופי אש, בהובלת רס"ל מרדכי מלכה, מבקרים בבתיהם של הדיירים הוותיקים, מעבירים להם הדרכה אישית בנושא בטיחות אש, והסבר על חשיבותו ומהותו של הגלאי בהצלת חייהם. בנוסף מועברים הנחיות להתנהלות נכונה במקרה של שריפה.

"גלאי עשן הוא מוצר חיוני בכל בית, וחיוני ביותר בבתים בהם מתגוררים אוכלוסיות פגיעות", אמר רס"ל זיו אקווה, דובר תחנת הכיבוי. "הגלאי מתריע על שריפה בשלביה הראשונים ומאפשר לדיירים להגיב במהירות, להזעיק עזרה ובכך ינצלו חייהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טפסר משנה אבי הרוש, מפקד תחנת הכיבוי: "אנו גאים בשיתוף הפעולה הפורה עם חברת עמידר, המאפשר לנו להגיע לכל בית בדיור הציבורי ולהבטיח את שלומם ובטחונם של הדיירים. זוהי זכות גדולה עבורנו להגן על הקהילה שלנו. הפרויקט בבית שמש הוא דוגמה לשיתוף פעולה מוצלח בין גופים ציבוריים למען מטרה משותפת: הצלת חיי אדם. יוזמה זו מצילה חיים מעבר לכל ספק. בכל אירוע בו השתתפנו ובבית היה מותקן גלאי עשן תוצאות האירוע הסתכמו בנזק קל לרכוש, כאשר כל דרי הבית נמלטו. גלאי עשן הוא אמצעי בטיחות חיוני שיכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות."

הדיירים הוותיקים מביעים את תודתם על היוזמה החשובה. "אני מרגישה הרבה יותר בטוחה עכשיו שיש לי גלאי עשן בבית", אמרה דיירת שבביתה הותקן גלאי. "אני יודעת שאם תפרוץ שריפה, הגלאי יתריע ואוכל להימלט בזמן."

תחנה אזורית בית שמש וחברת עמידר מתכננות להמשיך את הפרויקט גם בשנים הבאות, מתוך מטרה להבטיח שכל בית בדיור הציבורי בבית שמש יהיה מצויד בגלאי עשן תקין. על כל אלו שגרים בבית פרטי חלה חובה להתקין גלאי עשן. מדובר באמצעי זול וקל להתקנה.

גלאי עשן
צילום: דוברות כב״ה בית שמש
גלאי עשן
צילום: דוברות כב״ה בית שמש

Back to top button