גלריות

עיריית ירושלים מציגה: תערוכת "פעימה" המוקדשת למלחמה

עיריית ירושלים מזמינה את תושבי העיר והמבקרים בה, להשקת תערוכת "פעימה" של מרכז "ביתא" שתתקיים היום (חמישי) בשעה 19:00. מרכז ביתא הוא מרכז לאומנות פלסטית של עיריית ירושלים, ששוכן במבנה סיידוף ההיסטורי ברחוב יפו, סמוך לשוק מחנה יהודה בליבה של ירושלים. המרכז פועל לקידום האמנות בעיר, מארח תערוכות ומייצר יוזמות אומנותיות.

בקיץ האחרון השיק המרכז את "גרסת ביתא", פרוייקט מיוחד של חממות לליווי קולקטיבים צעירים ועידוד אמנים צעירים להשתלב בעשיה האמנותית בעיר לאחר שהם מסיימים את לימודיהם. האומנים הצעירים קיבלו במסגרת "גרסת ביתא" סיוע עיסקי, הכולל הכוונה בגיוס כספים ובניית תקציב לניהול הקולקטיב. מטרת הפרוייקט, היא להטמיע את העשייה האומנותית של האומנים במרחב הייחודי של העיר ירושלים ולסייע להם להתפתח מקצועית.

במסגרת פרוייקט "גרסת ביתא" יושק ליין תערוכות, בו יציגו שלושה קולקטיבים שונים את יצירתם. התערוכה הראשונה בסדרה היא "פעימה", אותה מציגים קולקטיב "מרלימן". חברי הקבוצה מגיעים מתחומי אומנות שונים: מוזיקה, מחול ואומנות חזותית, ויחד הם יצרו את התערוכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"פעימה" נולדה מתוך המצב במדינת ישראל מאז ה7.10. היצירות בתערוכה מדברות על המתח שבין הקושי והכובד שכולנו חווים, לבין החיים שנמשכים אם נרצה ואם לא. התערוכה כולה היא סביב אובייקטים כבדים כמו סלעים ואבנים וסביב מראות. בין המיצגים יש מדפסת תלת מימד שמדפיסה סלעים, מיצג סאונד של הרעש העמום שאבנים כבדות מייצרות, מראות שמשקפות לצופה בהן את עצמו ועוד. החוויה של הצופה בתערוכה היא חוויה שמורכבת מכובד, השתקפות ותנועה, בדומה לתחושות איתם התמודדו יוצרי התערוכה מתחילת המלחמה, אך גם עם המשכיות החיים לצד הקושי, בדומה לפעימת הלב- אות החיים, שהעניקה לתערוכה את שמה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון": "ירושלים, בירת התרבות של ישראל, שמה לה למטרה לאפשר יצירה אומנותית נרחבת ומגוונת והמאמצים נושאים פירות טובים ומעניינים שהופכים את ירושלים לעיר המרתקת שהיא. אני מזמין אתכם להגיע לתערוכת פעימה המתארת בעיקר את עוצמת החיים. ההתמודדות עם אתגרים לצד שימור שגרת החיים הם מהותה של ירושלים, שכידוע גם באבניה פועם לב אדם, העיר שעוצמת החיים שבה מתגברת על כל קושי."

התערוכה תושק היום בגלריית ביתא, רחוב יפו 155 בשעה 19:00. בשעה 19:30 יהיה מופע פרפורמנס של דואט של המוזיקאי יהונתן דוד והרקדנית עמית אודס

צילום: שיר דוד

Back to top button