חדשות הארץמבזקים

שדרות – פעוטה בת שנתיים ננעלה ברכב לזמן ממושך, נקבע מותה

פעוטה בת שנתיים שהתה זמן ממושך היום (חמישי) ברכב סגור ברחוב בן יהודה בשדרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ויפינו אותה לבית החולים ברזילי באשקלון כשהיא במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה.

חובשי רפואת חירום במד"א הלל גאל דור ויונתן דוד סיפרו: "הגענו למקום וראינו בסמוך לרכב בידו של אזרח את הפעוטה כשהיא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו קירור, עיסויים, הנשמות, ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש."

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה (2024) מתו שלושה פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב. בעשור האחרון (2013-2024) מתו 43 ילדים כתוצאה משכחה ברכב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת לכולם- אל תגידו לי זה לא יקרה. רק שמירה על הנחיות הבטיחות תמנע את האסון הבא"

הפעוטה פונתה בליווי אמה לבית החולים ברזילי, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת מותה של פעוטה כבת שנה וחצי, שאותרה כשהיא נעולה בתוך רכב פרטי בעיר שדרות, לאחר שככל הנראה שהתה בו זמן ממושך של מספר שעות.

משטרת ישראל שבה ומדגישה בפני ההורים את החשיבות לגלות עירנות רבה כאשר לוקחים את הילדים למסגרות, להימנע משימוש במכשירים ניידים, שיחות טלפון וכל אמצעי העלול להסיח את דעתם, וכן ממליצה לעשות שימוש בהתקנים שונים המונעים שכחת ילדים. בתקופת הקיץ בעיקר, החום נאגר ברכב תוך זמן קצר, ומהווה סכנת חיים ממשית. כמו כן, המשטרה ממליצה גם לצוותי המעונות, ליצור בשעות הבוקר קשר עם הורים לילדים שלא הגיעו לגן.

הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת שכחה והילכדות ברכב: לא משאירים ילד ברכב לבד – אפילו לא לרגע! גם לא עם חלונות פתוחים. מאמצים הרגל מציל חיים – משאירים טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, קובעים תזכורת בנייד או שולחים מסרון לבן\בת הזוג בתום הנסיעה. פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.

כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס. שומרים את המפתחות הרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח למניעת הילכדות.

במגן דוד אדום שבים ומזכירים להורים המסיעים ילדים ולנהגי ההסעות, במיוחד בימי הקיץ ובימים אלו בהם הטמפרטורות מזנקות מעלה, לעשות ככל שניתן, לסרוק את הרכב בסיום הנסיעה ולמנוע מצב של שכיחת ילדים ברכב.

לכיש
צילום: דוברות מד"א

Back to top button