למען הקהילהמבזקים

אושר בישיבת הממשלה לרגל יום ירושלים: הקמת פארק טבע עירוני בעיר

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול (ד׳) לרגל יום ירושלים, אושרה תכנית להקמת פארק טבע עירוני ״נחל זימרי״. בנוסף, אושרה תכנית של משרד האנרגיה והתשתיות יחד עם עיריית ירושלים, להחלפת משאיות פינוי האשפה בעיר למשאיות המונעות בגז טבעי, תכנית שתביא לשיפור באיכות החיים של תושבי הבירה, הן מבחינת הפחתת הרעש והן מבחינת הקטנת זיהום האוויר.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "ביום בו אנו מציינים את איחוד העיר, אנו שמים את ירושלים על ראש שמחתנו. התכניות שאישרנו יהפכו את הבירה ליפה יותר ולנקייה יותר עבור התושבים, התיירים והמבקרים הרבים מכל העולם. השימוש בגז הטבעי תורם לאיכות הסביבה, ומגביר את העצמאות האנרגטית של המדינה, ואנחנו נמשיך לפעול להגדלת השימוש באנרגיות מתחדשות, למען כל אזרחי ישראל".

אתמול (ד׳) התקיימה ישיבת ממשלה מיוחדת לציון יום ירושלים. בישיבת הממשלה אושרו תוכניות של משרד האנרגיה והתשתיות יחד עם עיריית ירושלים. התכנית הראשונה היא הקמת פארק טבע עירוני ״נחל זימרי״. כחלק מהקמת הפארק, תפעל הקרן לשיקום מחצבות שהשר הממונה עליה הוא שר האנרגיה והתשתיות, לשיקום המחצבות שבתחום הפארק. זאת, בשיתוף עיריית ירושלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, כחלק מפעולות משרד האנרגיה והתשתיות להפחתת זיהום האוויר ולמעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות, אושרה אתמול בישיבת הממשלה לציון יום ירושלים, תכנית להחלפת משאיות פינוי האשפה בבירה ממשאיות המונעות בסולר, למשאיות המונעות בגז טבעי. על פי התכנית, יוקצה תקציב לרכישת משאיות, ותקציב נוסף להקמת תשתית לתדלוק בגז טבעי.

משאיות המונעות בגז טבעי הינן אלטרנטיבה יעילה, כלכלית ושקטה ביחס למשאיות המונעות בסולר. בנוסף, הגז הטבעי מופק בישראל, בניגוד לסולר המופק מנפט מיובא, ולכן השימוש בגז הטבעי מגביר את העצמאות האנרגטית של מדינת ישראל.

ירושלים היא העיר המאוכלסת ביותר בישראל, והיא מוקד מרכזי למשרדי ממשלה ומוסדות שלטון. התכניות שאושרו אמש יהפכו את העיר ליפה יותר, וישפרו את איכות חיי התושבים, הן מבחינת הפחתת הרעש, והן מבחינת זיהום האוויר.

אלי כהן עם ראש עירית ירושלים
צילום: לשכת השר

Back to top button