חדשות הארץמבזקים

הרב אפשטיין: "אנחנו נראה זאת כזכות לשרת את האומה וללחום באויב"

הרב יהודה אפשטיין התייחס הערב (חמישי) בכנס לכבוד יום ירושלים של אגודת קדושת ציון במרכז דוידסון שליד הכותל המערבי בירושלים לגיוס החרדים לצה"ל ואמר: "אנחנו נראה זאת כזכות לשרת את האומה וללחום באויב."

הרב אפשטיין אמר כי מי שרוצה גיוס של חרדים, נאמר לו באופן ברור – בשמחה רבה! אנו נראה זאת כזכות לשרת את האומה וללחום באויב. אבל בדיוק כמו שאתם עיצבתם את הצבא לפי ההשקפות הנפסדות שלכם, כך אנו נעצב את הצבא מחדש, לפי דרישות התורה הקדושה פירושו ו"הורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם". אין מקום בצבא יהודי למוסר הקלוקל של רחמנות על האויב."

הרב אפשטיין הבהיר כי "בצבא יהודי אמיתי יתגייסו לא רק נערי השוליים, אלא גדולי תלמידי החכמים יתגייסו, בהחלט, אבל לא כדי להיות בשר תותחים של מדיניות כושלת, ובוודאי לא כדי להיות חשופים לפריקת עול מוסרית. הם יתגייסו כדי לפקד על קורס פיקוד ומטה, להנחיל ערכים יהודיים אמיתיים לחיילים האומללים שנגזלה מהם מורשתם במערכת החינוך הממלכתית, מיטב בניה של היהדות היהודית יכתבו מחדש את הקוד האתי של הצבא שישקף את דבר ה' כפי שנפסק בש"ס ופוסקים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אתם בטוחים שאתם רוצים אותנו בצבא? אנחנו רוצים מאד, אבל לא כפי שאתם רוצים, כיחידים אומללים שיותנו בכור ההיתוך שלכם." ציין הרב והוסיף, "אנחנו נבוא כציבור ונחליף את הפיקוד הכושל שלכם, שמדשדש מול אויב פרימיטיבי ונחות מכל הבחינות, משום שאים מבין בכלל עבור מה הוא נלחם. ככל הנראה זה לא מה שמתכוונים כשאומרים שוויון בנטל, וממילא לנו אין כל כוונה להיות אסקופה נדרסת תחת מגפי הפרוגרס והחידלון".

חרדים - הרב יהודה אפשטיין בכנס של אגודת קדושת ציון
צילום: קדושת ציון
חרדים - הרב יהודה אפשטיין בכנס של אגודת קדושת ציון
צילום: קדושת ציון
צילום: קדושת ציון

Back to top button