חדשות הארץמבזקים

מיכאלי: במקסיקו בחרו נשיאה, בארץ נשים מסולקות ממוקדי קבלת ההחלטות

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ח"כ מרב מיכאלי, טענה היום (שישי), כי בעוד שבמקסיקו נבחרה השבוע אישה לכהן כנשיאה, בארץ נשים מסולקות מכל מקום שבו מקבלים החלטות על החיים שלהן. בהודעה מטעמה כתבה מיכאלי: "במקסיקו נבחרה השבוע נשיאה. לראשונה, ב-200 שנות פדרציה מקסיקנית, נבחרה אשה לעמוד בראשה. עוד מנהיגה ששוברת תקרה בעוד מדינה. מרגש ומחזק כל אשה באשר היא, גם אם במדינה שלה הסיכוי לאירוע כזה מתרחק והולך כרגע. הבחירה במקסיקו היתה בין שתי מעמדות! לנשיאות. זה לא קרה מעצמו. זה קרה אחרי שבשנת 2021, הגיעה מקסיקו לייצוג של 50% נשים בקונגרס, כתוצאה מחוקים שחייבו 50% נשים במוקדי קבלת ההחלטות בגופים הממשלתיים גם בזירה הלאומית וגם בזירה המקומית וחוקים שחייבו 50% נשים במעמדים לבחירות. הליך שהתחיל ב-2014 ועשור אחרי, הביא אשה לעמוד בראש מדינה שהמערכת הפוליטית שלה בעלת ייצוג שוויוני.

"שתי המעמדות לנשיאות במקסיקו לא צנחו לפוליטיקה הארצית משום מקום, הן נמצאות בפוליטיקה שנים ארוכות שבהן צברו נסיון, שתיהן היו קודם ראשות עיר. ישראל נמצא בפיגור עצום בהקשר הזה: גם בבחירות המקומיות האחרונות נבחרו בקושי 6% ראשות עיר וכ 20% חברות מועצה. גם בצמרת הכלכלית המצב חמור: רק 3.5% מהמנכלי"ם במשק הישראלי הן נשים ושיעור היו"ריות בדירקטוריונים עומד על 5.6% בלבד. בישראל יש מיעוט מבוטל של שרות, כמעט אפס מנכ"ליות ובקושי רבע חברות כנסת. שתי מפלגות שאין בהן כניסה לנשים וזה כאילו דמוקרטי, ויש רק מפלגה אחת – מפלגת העבודה – שאני גאה שהכנסתי לחוקה שלה חובת ייצוג שוויוני בכל המוסדות, כולל בכנסת. ריצ'רץ' נשים גברים. יכולים לצקצק על הגוון הפמיניסטי כמה שיירצו אבל העבודה היא הסיעה היחידה שבזכות זה, היה בה רוב נשי בסיעה בכנסת.

מעבר לעובדה הבסיסית שלא יכול להיות שחצי מהאוכלוסיה תהיה מסולקת מכל מקום שבו מקבלים החלטות על החיים שלה, צריך להבין שכל זמן שאין נשים בהנהגה באמת, גברים ימשיכו להנהיג אותנו בצורה גברית חסרת מעוף שממשיכה להביא את כולנו לעוד ועוד מלחמות ומשברים, עוד סבל ועוד אלימות. אז ברכות לנו על הנשיאה המקסיקנית, בואו נשא אליהןם עיניים ונלמד מה לעשות אחרת. כי הכל יכול להיות לגמרי לגמרי אחרת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: עמוד פייסבוק Yair Lapid – יאיר לפיד‏

7 תגובות

  1. עוד אישה כמוך ואבדנו. את פשוט עלבון למין הנשי! עופי למקסיקו אולי שם יהיה לך סיכוי להיות בתפקיד בכיר.

  2. עוד אשה כמוך ואבדנו ,את קוראת לעצמך אשה ? חחחחחחחחחחחח

Back to top button