מבזקיםפוליטי / מדיני

שר החוץ תוקף בחריפות: "מעשה נבלה של המזכ"ל – יהיו לכך השלכות"

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) להחלטת מזכ"ל האו"ם להכניס את צה"ל לרשימה השחורה ואמר בתקיפות כי זהו "מעשה נבלה של המזכ"ל – לצעד זה יהיו השלכות על יחסי ישראל עם האו"ם".

הוא הדגיש כי "ישראל דוחה בשאט נפש את החלטת מזכ״ל האו״ם בדבר הכללת צה״ל ברשימה שחורה של מדינות  וגופים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך."
 
שא החוץ הדגיש כי "ההחלטה להכליל את צה״ל ברשימה היא כל כולה של מזכ"ל האו"ם והיא עדות נוספת לאיבתו כלפי ישראל ולהתעלמותו המכוונת, ולא בפעם הראשונה, ממתקפת החמאס ב-7 אוקטובר ומזכותה של ישראל להגנה עצמית. זהו אותו מזכ״ל או״ם שבחר להתעלם מפשעי המין של החמאס, למרות הדו״ח שכתבה בנושא הנציגה המיוחדת של האו״ם פאטן."

השר כ"ץ הבהיר כי "חמאס הוא ארגון הטרור שפוגע באופן מכוון בילדים ואזרחים ישראלים ובו בעת מסכן באופן מכוון אזרחים ילדים עזתים, תוך הפיכתם למגנים אנושיים. הכללת ישראל ברשימה היא מעשה נבלה שיחזק רצונם של ארגוני  טרור להפר את המשפט הבינ״ל בצורה צינית, תוך ניצול אוכלוסיה אזרחית כולל ילדים ולפעול מבתי ספר , בתי חולים ומתקנים חיוניים אחרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי השר, "דו״ח המזכ״ל לגבי ישראל והפלסטינים נשען על נתונים לא מאומתים ומעוותים , חלק מתעשיית דוח״ות מעוותים ומוטים של ארגונים כמו OCHA שרק לאחרונה הפחית ביום אחד את מספר ההרוגים של ילדים ונשים במלחמה בעזה בחצי ללא הסבר כלשהו ומסתמך על נתוני משרד הבריאות של חמאס. ישראל תחשוף עיוותים אלה של דוחות אלה  לעולם. לצעד זה תהיינה השלכות על יחסי ישראל עם האו״ם".

שר החוץ - ישראל כץ - ישראל כ"ץ
צילום: דוברות השר ישראל כ"ץ

Back to top button